قديم 26/1/2008, 12:30 AM   رقم المشاركة : ( 25 )
البنا2000
Banned

الملف الشخصي
العمـر :
الجنـس :
الدولـة :
آخر تواجـد : ()
قوة الترشيـح : البنا2000 يستاهل التميز

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

البنا2000 غير متصل

افتراضي رد: اليكم ولاول مرة على المنتدى تلفزيون مباشر خاص بالمنتدى لعيون الجميع

بـريــد الأهــرام
41353‏السنة 124-العدد2000فبراير25‏20 من ذى القعدة 1420 هـالجمعة
البيت الجميل‏!‏

أكتب لحضرتك وأنا ابكي من عيني وقلبي ولا أعرف ماذا أعمل في مشكلتي وأنا بصراحة كنت لا أقرأ المشاكل التي تكتبها لكن وجدت ماما مرة تقرأها فكتبت لك يمكن بابا وماما يقرأو مشكلتي‏:‏ فأنا عندي‏10‏ سنوات واخي عنده‏12‏ سنة ونعيش وحدنا في شقة وضعنا فيها بابا لما أخذنا من ماما‏,‏ لأن بابا وماما مطلقين وبابا متجوز وعايش في شقة ثانية وماما عايشه مع والديها وبابا أحضر لنا مربيات كثيرات وكلهم وحشين وبابا غيرهم وآخر واحدة مشيت لأن بابا عرف أنها حرامية وسرقت حذاء لي وملابسنا‏,‏ والتي قبلها كانت بتحضر رجال الي البيت واحنا نايمين أو لما نروح المدرسة‏,‏ وأنا دلوقتي مع ان عمري‏10‏ سنوات بأعمل الأكل كل يوم في المساء علشان تاني يوم وكمان بأغسل الغسيل علي غسالة عادية والأطباق والحلل بعد كل وجبة وأخويا قليل لما يساعدني لأني بنت‏,‏ وتنظيف البيت كله عليه‏,‏ ولا أجد الوقت للمذاكرة بعد ان كنت أيام ماما متفوقه‏,‏ وربنا يستر وننجح أخر السنة‏,‏ وبابا قليل لما يحضر وينام معنا في البيت ولا يريد ان نختلط بأحد ومنبه علينا الانقول لأحد من الجيران اننا نبيت لوحدنا وكمان ألا نقول لماما لدرجة انني لما أكبر واتجوز مش حاجيب أولاد يتعذبوا زينا‏,‏ وبابا محلفني أنا وأخي علي المصحف أننا مانكلمش ماما ولايسمح لنا بأن نشوفها الا مرة واحدة كل أسبوعين وأنا وأخي بنحب ماما جدا ونوفر من مصروفنا لكي نشتري كارت تليفون ونكلمها من الشارع واحنا راجعين من المدرسة وربنا يسامحنا‏..‏ وماما قعدت بعد طلاقها من بابا سنين مش راضية تتجوز لغاية من‏3‏ سنين لما بابا أخذنا منها اتجوزت وسافرت ورجعت واتطلقت‏,‏ طلبت ان نعيش معها لكن بابا رفض علشان يعذبها‏,‏ وبيقول اذا كانت عايزة تأخذنا فهو مش هيصرف علينا‏..‏ ولن يعطينا الشقة واحنا مانقدرش نعيش مع ماما في بيت والدها لأن خالي متجوز ويعيش مع والديه واي مربية حتيجي لو وجدها بابا حتسيبنا لوحدنا وتخرج زي كل المربيات‏..‏ ما