المهندسين العرب

المهندسين العرب (http://www.mohandsen.net/vb/index.php)
-   لودرات اجهزه عائله استرا (http://www.mohandsen.net/vb/forumdisplay.php?f=66)
-   -   احدث لودر لتحميل السوفت والقنوات والشفرة والترددات لاجهزة الاسترا الحديثة والقديمة من انتاج زياد السيد والمهندسين العرب و من تعريبى (http://www.mohandsen.net/vb/showthread.php?t=483036)

زياد السيد 21/3/2011 02:04 AM

احدث لودر لتحميل السوفت والقنوات والشفرة والترددات لاجهزة الاسترا الحديثة والقديمة من انتاج زياد السيد والمهندسين العرب و من تعريبى

2 مرفق
[CENTER]احدث لودر لتحميل السوفت والقنوات والشفرة والترددات لاجهزة الاسترا الحديثة والقديمة من انتاج زياد السيد والمهندسين العرب انتاج مشترك

اللودر يصلح لجميع اجهزة الاسترا الحديثة والقديمة والترومان مليون ما عدا اجهزة الجولد والبلص والابشن فقط

ارجوا ان ينال رضاكم

saf_tata 21/3/2011 07:55 PM

رد: احدث لودر لتحميل السوفت والقنوات والشفرة والترددات لاجهزة الاسترا الحديثة والقديمة من انتاج زياد السيد والمهندسين العرب و من تعريبى

شكرا على المعلومات القيمة

احمد سعيد ابوامير 21/3/2011 08:45 PM

رد: احدث لودر لتحميل السوفت والقنوات والشفرة والترددات لاجهزة الاسترا الحديثة والقديمة من انتاج زياد السيد والمهندسين العرب و من تعريبى

تمام اخى زياد روعه بارك الله فيك

مهندس محمد عبدة 21/3/2011 10:21 PM

تمام اخى زياد

زياد السيد 22/3/2011 04:53 AM

جزاكم الله خيرا وشكرا لمروركم الكريم

jassem_honda 22/3/2011 07:26 PM

أخي العزير هل يعمل مع starcom sr-x250cu لان دخت لكي اجد له برنامج لودر ولم تعمل جميعها
قمت بتحميل اسطوانتك الكاملة ولم يعمل اي برنامج منها على جهازي
sw 2.58
loader vertsion 3.03
model ID Cx
ارجو المساعدة ولك جزيل الشكر

jassem_honda 22/3/2011 08:26 PM

كمان مامشي حال هاللودر ؟
آآآآآآآآآآآآآآخ رح يجنني هالجهاز
شو الحل ؟
أكسرو
لا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم

زياد السيد 22/3/2011 10:44 PM

2 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jassem_honda (المشاركة 3386316)
أخي العزير هل يعمل مع starcom sr-x250cu لان دخت لكي اجد له برنامج لودر ولم تعمل جميعها
قمت بتحميل اسطوانتك الكاملة ولم يعمل اي برنامج منها على جهازي
sw 2.58
loader vertsion 3.03
model ID Cx
ارجو المساعدة ولك جزيل الشكر

لن تجد فى اى مكان تانى فقط وحصرى لودر استار كوم بالمرفقات تحت امرك حبيبى الغالى

:mohndsen2

أبوعدي المغازي 22/3/2011 10:51 PM

تسلم ايديك اخى المهندس زياد بك

دائما مبدع اخى
وتقبل تحياتى

زياد السيد 23/3/2011 12:21 AM

شرف كبير مرورك اخى الغالى محمد مامون

jassem_honda 24/3/2011 12:24 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زياد السيد (المشاركة 3386636)

شكرا على جهدك واهتمامك
بس
هي البرامج عندياه بس ما مشي الحال
رح حاول ارفعلك الصورة تبع الجهاز
ما عم يمشي الحال مشان رفع الصورة
إذا في مجال تعطين شي إيميل إلك مشان ابعثلك الصورة مشان الله ساعدني لان ترى رح يجنني هالجهاز

طه ابوالجود 24/3/2011 12:30 AM

بارك الله فيك

jassem_honda 24/3/2011 12:45 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زياد السيد (المشاركة 3386636)

يا صديقي هذا ل star sat و انا منزلو من الموقع الرسمي كمان ما مشي حال مع العلم إن الجهازين متطابقين بالشكل 100 بال100 بس اللي عندي مكتوب عليه ستار كم وليس ستار سات
ملاحظة: انا اشتريت وصلة كم rs232 المعدلة و كمان وصلة usb to rs232
هل هي الوصلة المطلوبة لجهازي؟
انا جديد ع المصلحة لان اهتمامي بسوفت وير المبايل
ارجو منك تعطيني توجيهات وتعليمات جزاك الله كل خير
أبو أنس

زياد السيد 24/3/2011 01:40 AM

2 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jassem_honda (المشاركة 3388151)
يا صديقي هذا ل star sat و انا منزلو من الموقع الرسمي كمان ما مشي حال مع العلم إن الجهازين متطابقين بالشكل 100 بال100 بس اللي عندي مكتوب عليه ستار كم وليس ستار سات
ملاحظة: انا اشتريت وصلة كم rs232 المعدلة و كمان وصلة usb to rs232
هل هي الوصلة المطلوبة لجهازي؟
انا جديد ع المصلحة لان اهتمامي بسوفت وير المبايل
ارجو منك تعطيني توجيهات وتعليمات جزاك الله كل خير
أبو أنس

اخى الغالى اللودر من الموقع الرسمى لستار كوم

لذلك قلت لك لن تجدة فى اى مكان تانى الا من الموقع الرسمى

وهذا هو الموقع الرسمى لاستار كوم ادخلة وحمل كل اللى انت عاوزة

هنا

ووصلة الموجودة عندك هى وصلة التحديث لجميع الرسيفرات

امتى بنعرف انها لا تناسب الرسيفر عندما لا تركب علية فقط يبقى ندور على وصلة تانية تناسب فتحات الكوم بالكمبيوتر والرسيفر

ومرفق شرح تحميل السوفت باللودر الاول الذى اعطيتة لك سلفا والشرح علية

http://www.mohandsen.com/vb/attachme...1&d=1300923364

http://www.mohandsen.com/vb/attachme...1&d=1300923364

هذا هو تحميل السوفت اما اللودر الاخر لودر تحميل القنوات للرسيفر بتاعك الاستار كوم

اظن انا كدة عملت اللى علية معاك وزيادة

ملاحظة هامة جدا بعد تحميل السوفت يجب اعادة الجهاز الى حالة المصنع

:mohndsen:

سعدحمدان 24/3/2011 05:45 PM

تمام اخى زياد

الساعة الآن 04:44 PM