المهندسين العرب

المهندسين العرب (http://www.mohandsen.net/vb/index.php)
-   أجهزه الكيوماكس المحوله للدنجل (http://www.mohandsen.net/vb/forumdisplay.php?f=680)
-   -   الى كل محولى الدونجل وبعد التوقف والحل من أسرة المهندسين وكما وعدناكم بأسرع الحلول (http://www.mohandsen.net/vb/showthread.php?t=419332)

معاذ فوده 10/7/2010 01:53 AM

رد: الى كل محولى الدونجل وبعد التوقف والحل من أسرة المهندسين وكما وعدناكم بأسرع الحلول

من امبارح وانا والله محتاس فى دونجل هرشما كان شغال لمبه حمرا +..بس لما اديتوا السفتوير من البرنامج بتاع تحمل الفلاشه ادانى لمبه حمرا وانا تبعتك من امبارح وعملت كل المحوات منفعتش علمل ان ار 8 مفتحا ارجوا الحل والله يزيدك فى ميزان حسناتك وصاحب الجهاز عمالى اكبر قلك معلش طولت عليك

احمد سمير 10/7/2010 02:05 AM

رد: الى كل محولى الدونجل وبعد التوقف والحل من أسرة المهندسين وكما وعدناكم بأسرع الحلول

1 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معاذ فوده (المشاركة 3000873)
من امبارح وانا والله محتاس فى دونجل هرشما كان شغال لمبه حمرا +..بس لما اديتوا السفتوير من البرنامج بتاع تحمل الفلاشه ادانى لمبه حمرا وانا تبعتك من امبارح وعملت كل المحوات منفعتش علمل ان ار 8 مفتحا ارجوا الحل والله يزيدك فى ميزان حسناتك وصاحب الجهاز عمالى اكبر قلك معلش طولت عليك

أخى الغالى

ادخل هنااا

وحمل الملف الموجود فى المشاركه

باللودر اللى بالمرفقات

وتظبط اعداداته بنفس الصوره الاتيه

تحياتى لك

معاذ فوده 10/7/2010 02:37 AM

الدنجل حمل الملف بس المبه لسه هى هى

احمد سمير 10/7/2010 02:49 AM

2 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معاذ فوده (المشاركة 3000960)
الدنجل حمل الملف بس المبه لسه هى هى

أخى الغالى

باللودر اللى بالمرفقات

حمل الفلاشه اللى بالمرفقات أيضا

وقولى الجهاز عمل ايه الأن

ومتابع معاك

معاذ فوده 10/7/2010 03:11 AM

اخى الكريم حمل الفلاشه بالودرGxDownloaderIII V2.00 واكتمل التحميل وبرده لمبه حمر بس

احمد سمير 10/7/2010 03:15 AM

يا اخى رستر جهاز الكمبيوتر وحاول تانى

egytopp 10/7/2010 03:51 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد سمير (المشاركة 3000855)
أخى الغالى

بالنسبه لكلمة y 6 هذه اسم قمر بجوار القمر

أسترا 1 بتظبط الطبق عليه وتوصل القطعه بسلك

ونهاية السلك بتتصل بالدونجل

وايضا كلمة w 3 هذا ايضا اسم قمر وهو التركى اللى بجور القمر

سيرس ايضا بتظبط الطبق والقطعه الخاصه بيها وبتوصلها بالسلك

وبالدونجل أما كلمة دونجل فهذه شرحها يطول والخصهالك فى كلمتين

وهو ان الغرض منه هو عمل شيرنج فضائى عن طريق تظبيط القطعه والطبق

على اى قمر من السابق ذكرهم مع ان فيه اقمار تانيه بتشتغل من عليها

بالشيرنج الفضائى ولكننا بنفضل الشيرنج الفضائى عن طريق القمر w 3

نظرا لقوة اشارته

أما كلمة تون او ميكروبروتوكول فهذه خصائص من المفروض تظبيتها

على الدونجل وعلى الجهاز الاخر اللى بيعرض وبيتوصل بيه الدونجل

تحياتى لك ياغالى

مشكور يا غالي و يسلمواايديك و ربنا يخليك للغلابه اللي مثلي

انا مش عايز اتقل عليك بس ممكن تشرحلي ازاي اعرف الموديل بتاع الدنجل انابسمع لمبه حمرا + و لمبه خضرا

و ازاي اعرف السوفت وير الي نازل على الدنجل و امكانية تحديثه

ابو عوض المهندس 10/7/2010 05:47 AM

اشتغل تمام التمام تسلم ايدك يا كبير

احمد ساتتت 10/7/2010 03:30 PM

ممممممممممشششششششششكككككككككوووووووووورررررررررررر راااا

egytopp 10/7/2010 04:47 PM

مشكور يا غالي و يسلمواايديك و ربنا يخليك للغلابه اللي مثلي

انا مش عايز اتقل عليك بس ممكن تشرحلي ازاي اعرف الموديل بتاع الدنجل انابسمع لمبه حمرا + و لمبه خضرا

و ازاي اعرف السوفت وير الي نازل على الدنجل و امكانية تحديثه

shta123 10/7/2010 05:44 PM

مشششششششششششششششكور

mskory 11/7/2010 02:42 AM

بارك الله فيك ياكبير المهندسين بجد رائع ونجحت الفلاشه تمام وشغال على استرا بخاصيه التوين ويعمل بكفائه علما بان الدونكل الخاص بى جهاز كيوماكس مينى 999 الاحمر ومحول دونكل ولاكن لى استفسار ممكن اعرف هو مش راضى يشتغل ليه على جهاز سترونج 4820ii ولو فى حل انو يشتغل معلهشى الحقنى بيه ياستاذ احمد واسف على الاطاله

فادى المصرى 11/7/2010 03:53 AM

تسلم ايدك ياباشااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااا
وربنا يصلح حالك
الى الامام يابرنس

سليمان فرح 11/7/2010 04:53 AM

بارك الله فيك اخى الغالى

احمد سمير 11/7/2010 06:17 AM

شكرا لكم اخوانى للرد والمتابعه

وبارك الله فيكم

الساعة الآن 09:34 AM