ماشاء الله تبارك الله ماشاء الله لاقوة الا بالله , اللهم اني اسالك الهدى والتقى والعفاف والغنى
" قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ *مِن شَرِّ مَا خَلَقَ * وَمِن شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ * وَمِن شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِي الْعُقَدِ * وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ". صدق الله العظيم
الساده الاعضاء و زوار منتديات المهندسين العرب الكرام , , مشاهده القنوات الفضائيه بدون كارت مخالف للقوانين والمنتدى للغرض التعليمى فقط

Press Here To Hidden Advertise.:: إعلانات منتديات المهندسين العرب لطلب الاعلان عمل موضوع بقسم الشكاوي ::.

IPTV Reseller

لطلب الاعلان عمل موضوع بقسم طلبات الاعلانات اسفل المنتدى لطلب الاعلان عمل موضوع بقسم طلبات الاعلانات اسفل المنتدى لطلب الاعلان عمل موضوع بقسم طلبات الاعلانات اسفل المنتدى

Powerd By : Mohandsen.com

العودة   المهندسين العرب > مـنـتـدى جـمـيـع أنـواع الـريـسـيـفـرات > منتدى بريفيكس و اى جى و دريم

قديم 2/5/2014, 11:58 PM

سامر محمد
بـاشـمهندس

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو
  سامر محمد غير متصل  
الملف الشخصي
العمـر :
الـجنـس :
الدولـة :
المشاركـات : 68 [+]
آخــر تواجـد : ()
عدد الـنقـاط : 62
قوة التـرشيـح : سامر محمد يستاهل التقييم
افتراضي هل يوجد قسم خاص للدريك

السلام عليكم

انا عضو جديد معاكم فى منتداكم الجميل و كنت عايز اعرف مفيش قسم خاص بريسيفرات دريك
قديم 3/5/2014, 12:19 AM   رقم المشاركة : ( 2 )
احمد المصرى 74
مراقب عـام منتديات المهندسين العرب

الصورة الرمزية احمد المصرى 74

الملف الشخصي
العمـر :
الجنـس :  دراك
الدولـة : البحيرة/ الدلنجات
آخر تواجـد : ()
قوة الترشيـح : احمد المصرى 74 القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهااحمد المصرى 74 القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهااحمد المصرى 74 القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهااحمد المصرى 74 القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهااحمد المصرى 74 القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهااحمد المصرى 74 القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهااحمد المصرى 74 القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهااحمد المصرى 74 القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهااحمد المصرى 74 القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهااحمد المصرى 74 القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهااحمد المصرى 74 القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لها

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

احمد المصرى 74 غير متصل

افتراضي رد: هل يوجد قسم خاص للدريك

انته الان فى قسم الدراك اخى الغالى

واهلا بيك معنا والقسم تحت امرك فى فى اى طلب للدراك

اهلا بيك
توقيع » احمد المصرى 74
مهندس احمد المصرى
محافظة البحيره - مركز الدلنجات

قديم 3/5/2014, 12:50 AM   رقم المشاركة : ( 3 )
سامر محمد
بـاشـمهندس

الملف الشخصي
العمـر :
الجنـس :
الدولـة :
قوة الترشيـح : سامر محمد يستاهل التقييم

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

سامر محمد غير متصل

الف شكر على تعاونك و سرعة الرد انا كنت بفكر اشترى دريك 7500 و عايز اعرف ايه رايك فيه و ايه الفرق بين فيرجن 2 و فيرجن 3
قديم 3/5/2014, 11:04 PM   رقم المشاركة : ( 4 )
احمد المصرى 74

الملف الشخصي
العمـر :
قوة الترشيـح : احمد المصرى 74 القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهااحمد المصرى 74 القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهااحمد المصرى 74 القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهااحمد المصرى 74 القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهااحمد المصرى 74 القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهااحمد المصرى 74 القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهااحمد المصرى 74 القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهااحمد المصرى 74 القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهااحمد المصرى 74 القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهااحمد المصرى 74 القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهااحمد المصرى 74 القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لها

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

احمد المصرى 74 غير متصل

انته لو اشتريت الدراك الكبير الاصلى 7500 النسخة الاولى تبقى الف الف مبرووووووووووووووووووووك
لانه بجد افضل جهاز الى الان فى كل شى --كل شى دى حجات كثيره جدا جدا الجهاز به امكانيات خطيره جدا

اما الفرق بين الاجهزة 7500 القديم - المنى - وفرجن ثلاثه كبير جدا جدا
اهم شى عندى انا عشان شغلتى الاساسية الصيانه الجهاز من الداخل
7500 الاصلى من الداخل جهاز وبه شغل اما الاجهزة الجديده اجهزة ليس بها جهاز داخلى للاسف زباله جدا والشركة اخذت الشهره من جهازهم الاول وهوه 7500 وبتبيع على السمعه للعلم وانا تحت امرك فى اى استفسار

بس ياريت تحدد طلبك ايه بالظبط لان الجهاز فيه طلبات كثيره جدا والله يعينك عليه
توقيع » احمد المصرى 74
مهندس احمد المصرى

قديم 3/5/2014, 11:53 PM   رقم المشاركة : ( 5 )
م/ محمد سمير
مراقب عـام

الصورة الرمزية م/ محمد سمير

الملف الشخصي
العمـر :
الجنـس :
الدولـة : مصر/دمياط
قوة الترشيـح : م/ محمد سمير القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهام/ محمد سمير القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهام/ محمد سمير القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهام/ محمد سمير القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهام/ محمد سمير القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهام/ محمد سمير القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهام/ محمد سمير القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهام/ محمد سمير القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهام/ محمد سمير القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهام/ محمد سمير القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهام/ محمد سمير القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لها

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

م/ محمد سمير غير متصل

شكرا للمتابعة اخى احمد
توقيع » م/ محمد سمير

قديم 4/5/2014, 12:30 AM   رقم المشاركة : ( 6 )
سامر محمد
بـاشـمهندس

الملف الشخصي
العمـر :
الجنـس :
الدولـة :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

سامر محمد غير متصل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد المصرى 74 مشاهدة المشاركة
انته لو اشتريت الدراك الكبير الاصلى 7500 النسخة الاولى تبقى الف الف مبرووووووووووووووووووووك
لانه بجد افضل جهاز الى الان فى كل شى --كل شى دى حجات كثيره جدا جدا الجهاز به امكانيات خطيره جدا

اما الفرق بين الاجهزة 7500 القديم - المنى - وفرجن ثلاثه كبير جدا جدا
اهم شى عندى انا عشان شغلتى الاساسية الصيانه الجهاز من الداخل
7500 الاصلى من الداخل جهاز وبه شغل اما الاجهزة الجديده اجهزة ليس بها جهاز داخلى للاسف زباله جدا والشركة اخذت الشهره من جهازهم الاول وهوه 7500 وبتبيع على السمعه للعلم وانا تحت امرك فى اى استفسار

بس ياريت تحدد طلبك ايه بالظبط لان الجهاز فيه طلبات كثيره جدا والله يعينك عليه
العفو الامر لله وحده والله انا كنت هشترى الدريك لانه اسم كبير و الكل بيشكر فيه بس الموجود فى السوق حاليا فرجن 3 فقط لكن فرجن 1 و 2 للاسف مش موجودين حتى عند الوكيل نفسه بس انت بصراحة خليتنى اتردد يعنى ايه الاجهزة الجديدة مش جهاز يعنى فرجن 3 مش كويس و اصرف نظر عنه ده انا كنت هشتريه علشان اريح دماغى من مشاكل الاجهزة التعبانة لانى مش بدور على الحاجة الرخيصة قد ما بدور على الحاجة المحترمة و اللى مشاكلها قليلة
قديم 5/5/2014, 01:40 PM   رقم المشاركة : ( 7 )
سامر محمد
بـاشـمهندس

الملف الشخصي
العمـر :
الجنـس :
الدولـة :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

سامر محمد غير متصل

لو سمحتم مفيش حد ينصحنى بريسيفر كويس لاتى نويت الشراء و خبرتى محدودة و لكم الشكر
قديم 5/5/2014, 11:57 PM   رقم المشاركة : ( 8 )
احمد المصرى 74

الملف الشخصي
العمـر :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

احمد المصرى 74 غير متصل

اخى الغالى يوجد جهاز شبيه للدراك حتى رموت الدرك 7500 بيشتغل عليه

ستار سات 9900 جهاز من الاخر انا عن نفسى انصحك بيه
توقيع » احمد المصرى 74
مهندس احمد المصرى

قديم 6/5/2014, 04:40 AM   رقم المشاركة : ( 9 )
سامر محمد
بـاشـمهندس

الملف الشخصي
العمـر :
الجنـس :
الدولـة :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

سامر محمد غير متصل

اقتباس:
اخى الغالى يوجد جهاز شبيه للدراك حتى رموت الدرك 7500 بيشتغل عليه

ستار سات 9900 جهاز من الاخر انا عن نفسى انصحك بيه
شكرا على الرد بس انت شككتنى فى الدريك الكبير فرجن 3 يعنى بلاش اشتريه ولا ايه و عايز اعرف الستار سات 9900 فلاشته و راماته كام و هو فى منه فرجن زى الدريك ولا كله واحد و شكل القوائم بتاعته زى الدريك ولا مختلفة ولو ممكن صورة لجهاز ستار سات 9900 لانه مش موجود على النت ولا الموقع الرسمى واشكرك على صبرك معايا
قديم 6/5/2014, 03:04 PM   رقم المشاركة : ( 10 )
احمد المصرى 74

الملف الشخصي
العمـر :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

احمد المصرى 74 غير متصل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سامر محمد مشاهدة المشاركة
شكرا على الرد بس انت شككتنى فى الدريك الكبير فرجن 3 يعنى بلاش اشتريه ولا ايه و عايز اعرف الستار سات 9900 فلاشته و راماته كام و هو فى منه فرجن زى الدريك ولا كله واحد و شكل القوائم بتاعته زى الدريك ولا مختلفة ولو ممكن صورة لجهاز ستار سات 9900 لانه مش موجود على النت ولا الموقع الرسمى واشكرك على صبرك معايا
اخى الغالى رفعتلك صورتين الاولى للجهاز

والثانيه قائمة القنوات نفس قائمة الدراك 7500
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg 427953001.jpg‏ (29.5 كيلوبايت, المشاهدات 78)
نوع الملف: jpg download.jpg‏ (6.0 كيلوبايت, المشاهدات 76)
توقيع » احمد المصرى 74
مهندس احمد المصرى

قديم 6/5/2014, 05:12 PM   رقم المشاركة : ( 11 )
سامر محمد
بـاشـمهندس

الملف الشخصي
العمـر :
الجنـس :
الدولـة :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

سامر محمد غير متصل

اقتباس:
اخى الغالى رفعتلك صورتين الاولى للجهاز

والثانيه قائمة القنوات نفس قائمة الدراك 7500
جزاك الله كل خير
قديم 6/5/2014, 05:55 PM   رقم المشاركة : ( 12 )
احمد المصرى 74

الملف الشخصي
العمـر :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

احمد المصرى 74 غير متصل

انا تحت امرك اخى الغالى ومنور القسم
توقيع » احمد المصرى 74
مهندس احمد المصرى

قديم 8/5/2014, 01:12 AM   رقم المشاركة : ( 13 )
karimbo
مـهـند س جـديـد

الملف الشخصي
العمـر :
الجنـس :
الدولـة :
قوة الترشيـح : karimbo يستاهل التميز

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

karimbo غير متصل

يا جماعة دلوقت الواحد محتار ومش عارف يوصل لقرار بصراحة
ايهما افضل من كل النواحي الدريك 2 وستار سات 2 ام الدريك 3؟
ولو الدريك 2 وستار سات 2 افضل فايهما يفضل عن الاخر لو الاتنين ادامي الدريك 2 وستار سات 2؟
ولو الدريك 2 وستار سات 2 افضل من الدريك 3 وملقتهومش موجودين في السوق .. هل اذهب للدريك 3 ولا في اجهزة تانية افضل؟؟
قديم 8/5/2014, 05:04 AM   رقم المشاركة : ( 14 )
سامر محمد
بـاشـمهندس

الملف الشخصي
العمـر :
الجنـس :
الدولـة :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

سامر محمد غير متصل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karimbo مشاهدة المشاركة
يا جماعة دلوقت الواحد محتار ومش عارف يوصل لقرار بصراحة
ايهما افضل من كل النواحي الدريك 2 وستار سات 2 ام الدريك 3؟
ولو الدريك 2 وستار سات 2 افضل فايهما يفضل عن الاخر لو الاتنين ادامي الدريك 2 وستار سات 2؟
ولو الدريك 2 وستار سات 2 افضل من الدريك 3 وملقتهومش موجودين في السوق .. هل اذهب للدريك 3 ولا في اجهزة تانية افضل؟؟
بصراحة انا محتار نفس حيرتك بالظبط كنت خلاص نويت على دريك 7500 فيرجن 3 الكبير بس المهندس احمد المصرى الله يباركله قالى الدريك الحديث اسوأ من القديم فرجعت فى رأيى بس زادت حيرتى و هو نصحنى بستار سات 9900 زى ما انت اكيد قريت بس للاسف الموديل ده مفيش عنه اى معلومات زى الموديلات التانية ل ستار سات و هل له دعم ولا لا بس ناس كتير بتشكر فيه بصراحة مش عارف انا عايز اشترى حاجة كويسة و فى نفس الوقت اشترى دماغى فى ماركة شبيها للدريك اسمها اكس كروزر و هى طبعا ماركة معروفة و منزلة موديل جديد اسمه Avant 420 HD الريسيفر ده تحفة ادخل شوف امكانيات الهارد وير و شكل السوفت وير و القوائم على موقع الجهاز و يا ريت اى حد يعرف الريسيفر ده بيتباع فين فى مصر ميبخلش علينا بالمعلومة و عايز اعرف هو اكس كروزر ليه وكيل فى مصر اصلا ولا لا هو فعلا موضوع محير لان الواحد مش هيشترى ريسيفر كل شهرين و لا كل سنتين حتى انا عايز اشترى قبل شهر رمضان الكريم و كل سنة و كلكم طيبين
قديم 8/5/2014, 09:57 PM   رقم المشاركة : ( 15 )
karimbo
مـهـند س جـديـد

الملف الشخصي
العمـر :
الجنـس :
الدولـة :
قوة الترشيـح : karimbo يستاهل التميز

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

karimbo غير متصل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سامر محمد مشاهدة المشاركة
بصراحة انا محتار نفس حيرتك بالظبط كنت خلاص نويت على دريك 7500 فيرجن 3 الكبير بس المهندس احمد المصرى الله يباركله قالى الدريك الحديث اسوأ من القديم فرجعت فى رأيى بس زادت حيرتى و هو نصحنى بستار سات 9900 زى ما انت اكيد قريت بس للاسف الموديل ده مفيش عنه اى معلومات زى الموديلات التانية ل ستار سات و هل له دعم ولا لا بس ناس كتير بتشكر فيه بصراحة مش عارف انا عايز اشترى حاجة كويسة و فى نفس الوقت اشترى دماغى فى ماركة شبيها للدريك اسمها اكس كروزر و هى طبعا ماركة معروفة و منزلة موديل جديد اسمه avant 420 hd الريسيفر ده تحفة ادخل شوف امكانيات الهارد وير و شكل السوفت وير و القوائم على موقع الجهاز و يا ريت اى حد يعرف الريسيفر ده بيتباع فين فى مصر ميبخلش علينا بالمعلومة و عايز اعرف هو اكس كروزر ليه وكيل فى مصر اصلا ولا لا هو فعلا موضوع محير لان الواحد مش هيشترى ريسيفر كل شهرين و لا كل سنتين حتى انا عايز اشترى قبل شهر رمضان الكريم و كل سنة و كلكم طيبين
حالك من حالي والله .. انا كمان زيك بالظبط محتار وعمال اسمع كلام كتير ومش عارف اعمل ايه وبرضه عاوز اشتري قبل رمضان .. او بالكتير اوي بعد رمضان ومش عارف اخرتها ايه في الحيرة دي