ماشاء الله تبارك الله ماشاء الله لاقوة الا بالله , اللهم اني اسالك الهدى والتقى والعفاف والغنى
" قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ *مِن شَرِّ مَا خَلَقَ * وَمِن شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ * وَمِن شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِي الْعُقَدِ * وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ". صدق الله العظيم
الساده الاعضاء و زوار منتديات المهندسين العرب الكرام , , مشاهده القنوات الفضائيه بدون كارت مخالف للقوانين والمنتدى للغرض التعليمى فقط

Press Here To Hidden Advertise.:: إعلانات منتديات المهندسين العرب لطلب الاعلان عمل موضوع بقسم الشكاوي ::.

IPTV Reseller

لطلب الاعلان عمل موضوع بقسم طلبات الاعلانات اسفل المنتدى لطلب الاعلان عمل موضوع بقسم طلبات الاعلانات اسفل المنتدى لطلب الاعلان عمل موضوع بقسم طلبات الاعلانات اسفل المنتدى

Powerd By : Mohandsen.com

العودة   المهندسين العرب > منتدى الالكترونيات والصيانة > منتدي صيانة الشاشات(Lcd & Led) > منتدى صيانة شاشات البلازما , LED , LCD , 3D

قديم 19/2/2016, 09:28 PM

جروح وطن
مـهـندس جـديـد

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو
  جروح وطن غير متصل  
الملف الشخصي
العمـر : 40
الـجنـس :  جنتك سات g.s
الدولـة :
المشاركـات : 12 [+]
آخــر تواجـد : ()
عدد الـنقـاط : 50
قوة التـرشيـح : جروح وطن يستاهل التقييم
new مشكلة في شاشة 19 lg led والمشكلة مرفقة بالصور .. ارجوكم ساعدوني

عندي لو سمحتم مشكلة مش لاقى ليها حل ، انا عندي شاشة 19 led LG
واسمها 19en33

طبعا كانت شغالة عادي المشكلة حدثت ان كان كابل vga واقع من المدخل وانا مش واخد بالي كنت بشغل الكيسة الشاشة ما بتشتغلش ، وكنت بدوس بشكل عشوائي على الزراير الموجودة بالشاشة وفجأة ظهرتلي قائمة او اوبشن اظن انه داخلي لانى مشفتوش قبل كده وطبعا كنت مش عايز العب بيه نهائي ،الا اني بالصدفة فى خيار كان مكتوب
black حولته الى whaite وانا بحاةل اخرج من القائمة وبعد كده معرفتش ارجع تاني للقايمة وحاولت كتير ومظهرتش تاني

ومن بعدها الشاشة قبل ما اشغل الجهاز الكمبيوتر وهو متوصل بتبقى الشاشة لونها تحول كانت لونها اسود الان لونها ابيض كده
قبل ما اشغل الجهاز وبعد ما اعمل ايقاف تشغيل ويطفى الجهاز

اتمني ان تفيدوني ازاي احل المشكلة او اظهر القائمة اللى ظهرتلى تاني واغيرها ....

ارفقت صورة توضح المشكلة الان وطبيعة اللون الابيض الذي ذكرته

قديم 21/3/2016, 11:57 PM   رقم المشاركة : ( 2 )
محمدقطوش
بـاشـمهندس

الصورة الرمزية محمدقطوش

الملف الشخصي
العمـر : 41
الجنـس :
الدولـة :
آخر تواجـد : ()
قوة الترشيـح : محمدقطوش يستاهل التميزمحمدقطوش يستاهل التميز

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

محمدقطوش غير متصل

افتراضي رد: مشكلة في شاشة 19 lg led والمشكلة مرفقة بالصور .. ارجوكم ساعدوني

ممكن تغير الابروم ان لم ستطيع الوصول الى سيرفس مود الشاشه او الفريم وير الخاص بها رغم وجود ريست فيكتور بأحد قوائم المنيو وهو اعادة ضبط القيم الافتراضيه ولو امكن وضع صوره للبورده واسحب لك نسخة فريم وير من نفس موديل الشاشه ان شاء الله