ماشاء الله تبارك الله ماشاء الله لاقوة الا بالله , اللهم اني اسالك الهدى والتقى والعفاف والغنى
" قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ *مِن شَرِّ مَا خَلَقَ * وَمِن شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ * وَمِن شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِي الْعُقَدِ * وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ". صدق الله العظيم
الساده الاعضاء و زوار منتديات المهندسين العرب الكرام , , مشاهده القنوات الفضائيه بدون كارت مخالف للقوانين والمنتدى للغرض التعليمى فقط

Press Here To Hidden Advertise.:: إعلانات منتديات المهندسين العرب لطلب الاعلان عمل موضوع بقسم الشكاوي ::.

IPTV Reseller

لطلب الاعلان عمل موضوع بقسم طلبات الاعلانات اسفل المنتدى لطلب الاعلان عمل موضوع بقسم طلبات الاعلانات اسفل المنتدى لطلب الاعلان عمل موضوع بقسم طلبات الاعلانات اسفل المنتدى

Powerd By : Mohandsen.com

العودة   المهندسين العرب > البيت العائلي للمهندسين > البيت العائلي > غرائب وعجائب وصور

قديم 4/12/2010, 11:27 PM   رقم المشاركة : ( 31 )
كريم ستالايت
مـهـند س مـحـتـرف

الصورة الرمزية كريم ستالايت

الملف الشخصي
العمـر : 32
الجنـس :
الدولـة :
آخر تواجـد : ()
قوة الترشيـح : كريم ستالايت يستاهل التقييم

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم ستالايت غير متصل

افتراضي رد: نكت المهندسين العرب

مره واحد اشترى لمبه مسمار دقها في الحيط

واحد بلدياتنا اشتري راديو حط فيه حجرين المذيع اتسطل

مهندس زراعى ظبطوه بيبرسم مع الأرانب

مره واحد بلديتنا لقى خاتم سليمان جه يدعكه فعص العفريت

عملوا مسابقة لتعجيز الكمبيوتر كل ما حد يسأله سؤال يجاوب عليه فى اقل من دقيقة جه واحد بلدياتنا حط ورقة فيها السؤال بتاعه الكمبيوتر اتحرق وطلع دخان قالوا له : سؤالك كان ايه بلدياتنا : جلت له ابو جردان جبل ما يخلف جردان كان اسمه ايه؟

عشرة صعايدة بيتعلموا ربط الكرافتات تسعة ماتوا وواحد فى حالة حرجة
مره واحد بلدياتنا دخل خلاط الأسمنت طلع منه قال والله منش داخل الملاهي تاني

مرة واحد بلدياتنا الباب افل على صباعه الباب ازرق

مرة 5 دخلوا كلية الهندسة اثنين طلعوا مهندسين وثلاثة مدينة نصر

واحد بلديتنا خلع العمة فقد الذاكرة

أبو العربى قابل الوله أينو وقاله مش تباركلى أناهجوز البت سعاد قاله ياراجل ديه متنفعكش قاله ليه قاله ديه بورسعيد كلهامشيت معاها قاله يا راجل هى يعنى بورسعيد كلها أد أيه!!!!
واحد حب يصطاد ارنب - قلد صوت الجزر

واحد رخم جداً دخل السينمــا مالقاش فيهــا غير واحد بس قعد وراه ..وقال له لو سمحت راسك علشان مش شايف

مرة واحد مسطول بيلعلب كورة اخد الكورة على صدرة طلعها من منخيرة

ضابط المرور بيحقق فى حادث... سأل الاول .. فرد .. يا بية انا اديتة كلاكس .. واديتة انوار وصرخت فية علشان يبعد ومفيش فايده.. سأل التانى ... فرد ... يابية انا اعمل اية ، انا قاعد فى الكشك بتاعى

جماعة بيحششوا ... فجت كبسه... كل واحد اسـتخبه في شوال جه الظابط ضرب الشوال الاول برجله خرج واحد منهم و اعد يكاكي وعمل نفسه فرخه ضرب التاني خرج واعد يدن وعمل نفسه ديك ضرب التالت مخرجش ضربه تاني مخرجش ضربه جامد المره دي خرج وقال له شوال بطاطس بطاااااااطس انت مابتفهمش

مسطول لابس جزمة ، فردة بيضة والتانية سوده .... قابله مسطول تاني وقاله: "ايه ياواد الجزمه الشيك دي. راح المسطول الاولاني حط رجل علي رجل وقاله: وشرفك إنت.. عندي جوز جزم تاني فى البيت شبهه بالظبت

جماعة مساطيل بيتفرجوا على الاخبار .... فنشرة الاخبار طولت فراح الاولانى قال للتانى :هى لية نشرة الاخبار طولت النهارد كدة؟ فراح التانى رد عية وقال معلش اصل شكلها كدة النهاردة اخر حلقة

مرة واحد سكران بيوقف تاكسي فسأله: فاضي ياسطة فقال له الأسطة: ايوة فاضي فقال له السكران طيب ماتيجي تقعد معايا شوية

مره كان في اتنين مساطيل قاعدين بيحششوا فا واحد بيقول للتاني انا شايفك اتنين فالتاني بيقولوا لا انا الي شايفك تلاته فقالوا الاول لا انا الي شايفك اتنين المهم قالوا خلاص احنا نروح لشيح المساطيل فقال خلاص نروح لشيخ المساطيل فراحوا وعرضوا عليه المشكله. فقالهم خلاص اصحاب المشكله يقعدوا على جنب والباقي ده كولوا يروح

اثنين سكرانين واحد قال للثانى تعرف بيعملوا اية فى اوروبا لما المطر بيمطر .. قاله لا معرفش .. قال له بيسبوها تمطر

فار محشش قال : كل القطط تحت جزمتى لقى وراه قط اسود قال الا ابو سمره حبيبى

واحد مسطول كل ما يجي يشنقوه ، الحبل ينقطع نظر للسجان وهو متغاظ وقال له احنا جايين ننشنق ولا جايين نلعب

مرة اتنين مساطيل قاعدين فالاول بيقول للتاني هو النهاردة السبت ولا الاحد قام التاني قائل له لا الاتنين ....قام الاول قاله.... جايين مع بعض

واحد مسطول بيسال صاحبه المسطول ايه اسماء اخوتك الشباب؟ قاله:كلهم محسن الا ادهم اسمه تامر

مره واحد بيحشش بيقول لصحبه امبارح جيت اسحب نفس قالوا لى ملكش رصيد

واحد سكران كان بيعاكس وحدة وحشةاوي بالليل فكان بيقول لها يا وحشة يا وحشة راحت ملتفتة ليه وقالت له يا سكران راح قايل لها طب انا سكران حفوء بكرة وانتي

سكران ماسك الفرخة بتاعته ..قاعد يضرب فيها يضرب فيها ويقولها: كل يوم بيض بيض مافيش جبنه

واحد سكران فتح التلاجه وبص للجلي ...وجده بيرتعش :قالوه متخفش هاخد عصير

واحد سكران اتصل على مصر للطيران بيسأل الرحله من القاهره للندن هاتخد اد ايه فرد عليه الاستعلامات وقاله ثانيه قاله السكران طب شكرا

مرة فار سكران على الاخر شافة قط جعان جرى وراة فعدت عربية بسرعة فرمت القط.. والفار اغم علية ولما فاق وشاف القط مفروم قال (يووة هو انا كل ما اسكر اعملى مصيبة)

مرة واحد مسطول وقف تاكسي كان سواقه برده مسطول قاله تاخد كام وتوديني فين قاله هات اللي تجيبه وانزل هنا

واحد مسطول راح مطعم وقال لصاحب المطعم سندوتش طعمية من غير سلطة.. صاحب المطعم كمان مسطول قال له من غير سلطة ايه؟ قال له : من غير سلطة قوطة - صاحب المطعم : ماعنديش سلطة قوطة اعمله من غير سلطة طحينة؟؟؟

مرة واحد حشاش لما قبض مرتبة راح البيت وقعد يقسم المرتب 100 ايجار - 100 مصروف بيت -200 حشيش وفجاة وهو قاعد سمع خبط على الباب فقال مين رد علية اللى برة قالوة بوليس فراح مقطع ال200 جنية حشيش

جماعه صعايده وجماعه فلاحين قاعدين بيحششوا البوليس كبس الفلاحين جريوا والصعايده استخبوا فى البوكس

مرة إتنين مساطيل راكبين عربية فواحد قال للتانى : حاسب قدامك شجرة فالتانى مردش عليه فعلى صوته شوية : قدامك شجرة برضه مردش عليه فقاله : حاسب قداااامك شجرررر .. طاخ خبطوا فى الشجرة فطلع من العربية و قاله .. مش قلتلك قدامك شجرة ؟؟؟ فالتانى رد عليه : و أنا أعملك إيه مش إنت إلى سايق ؟؟؟

مرة واحد مسطول جه يخرج من العربية لقى الدنيا بتمطر راح خارج من الباب التانى

مره واحد مسطول اوى راجع بيتهم الساعه اتنين بليل فاخته فتحت له الباب قام ضربها بالقلم على وشها طاخ وقالها كنتى فين لحد دلوقتى .

نملة ماشية على حرف كوب عصير فراولة فقالت : ياه اخيرا شفت البحر الاحمر
قديم 4/12/2010, 11:29 PM   رقم المشاركة : ( 32 )
كريم ستالايت
مـهـند س مـحـتـرف

الملف الشخصي
الجنـس :
الدولـة :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم ستالايت غير متصل

. واحد مسطول بيقول لصاحبه مش عارف يأ أخي عود الكبريت ده ما بيولعش ليه مع إنه لسه مولع من شوية
• مرة مدرس رياضة اتجوز مدرسة رياضة خلفوا ولد متساوى الساقين

• ايه الفرق بين الاسبوع وموس الحلاقة والصحراء؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ الاسبوع فيه حد ، والموس فيه حدين ، والصحراء ما فيهاش حد

• هل تعرف من هو اوفي مخلوق؟ نملة مات زوجها الفيل وقعدت طول حياتها تدفن فيه

• زرافة و فيل وأسد وفأر وثعلب وارنب ماشيين في الغابة ، وقعوا كلهم في حفرة إلا الزرافة ،قالولها :جيبي لنا حبل. قالتلهم :ما فيش. قالولها :إحنا جعانين عايزين ناكل .قالتلهم: ماعرفش أجيب لكم أكل. قالولها: والعمل؟ قالت لهم: كلوا أضعفكم ..... قام الفأر نط مفزوع وقال لهم : اللي حيقرب من الأسد حيعرف شغله

• واحد أحول راح يجيب أبوه من المطار باس الشنطة وشال أبوه

• مرة 10 اغبياء بيلعبوا على الطريق الصحراوى واللي تخبطه العربية مرتين يطلع برة اللعبة

• تايه بيسأل واحد ماشى فى الشارع اية اسرع طريق اروح بيه للمستشفى ؟؟ قالوة غمض عينك وعدى الشارع

• مرة واحد غبي ماشي في الشارع لقي واحد صاحبه قاله ازيك ياعلي شكلك اتغير خالص الثاني رد عليه بس انا مش علي الاول قاله وكمان غيرت اسمك

• واحد أحول راح يجيب أبوه من المطار باس الشنطة وشال أبوه

• سواق ماشى ع الطريق واحد لابس احمر فى احمر شاور له فوقف السواق و قاله انت مين و عايز اية قالة انا الفرفور الاحمر و عايز توصلنى فقالة لا مبوصلش فرافير و مشى و سابة شوية لقى واحد لابس اصفر فى اصفر و بيشاورلة فوقف و قالة انت مين و عايز اية قالة انا الفرفور الاصفر و عايزك توصلنى فقالة لا مبركبش فرافير و مشى و سابة شوية و قابلة واحد لابس اخضر فى اخضر عمل معاة نفس الحكاية ف السواق سابة و مشى شو ية كمان كدة و لقى واحد لابس ابيض فى ابيض بيشاورلة ف السواق وقف و قالة يا ترى انت بقى الفرفور الابيض فقالة الراجل فرفور اية رخصك يا روح امك

• واحد راح للدكتور بيقولو يا دكتور انا عندى صداع ، قالو بتنام والشباك مفتوح ولا مقفول ؟ طيب افتحه قبل متنام وتعالى بعد يومين ، جاله بعد يومين ، قاله الدكتور الصداع راح قاله الصداع راح والتلاجه راحت والتليفزيون راح و ....

• اتنين مساطيل حبوا يسرقوا عماره فقالوا لبعض احنا ناخد العمارة بعيد ونسرقها برحتنا ، فقلعوا الهدوم وقعدوا يزقوا فى العمارة يزقوا ، جه واحد من وراهم وسرق الهدوم ، فواحد منهم بص ورا ملقاش الهدوم فقال له كفاية كدة احنا بعدنا اوى

• محشش يسأل محشش تتوقع الجمعة يوافق آخر الشهر ؟ رد عليه : لو ضغطنا عليه يمكن يوافق

• واحد واقف على الكوبري بيقول ,36,36,36,36 راح واحد سأله ايه حكاية ال36دي؟ قاله تعالى أوريك قام رماه من فوق الكوبري ..وقال 37,37,37,37

• واحد ندل فتح مصنع بيبسي كتب على كل علبة : رج جيدا قبل الفتح

• واحد راح للدكتور بيقولوا يا دكتور كل ما اكلم واحد ينام مني ........... يا دكتور ........... يا دكتور

• بلديات فتح محل انابيب غاز .. فجّر اسطوانتين فى وسط البلد .. دعاية

• واحدة راحت تخطب لابنها .. ام العروسة بتسألها ... وياترى ابنك بيدخن ؟؟؟ ردت عليها : لا لا لا الحمد لله ، ابنى ما بيدخنش..... الا اذا سكر

• ,احد بيقول لصاحبه ... الحق الثعبان دخل غرفة حماتك ... قاله: سيبه يستاهل

• اثنين ساكنين في خيمة ونايمين على ظهورهم بالليل.. بص الأول للسما وقال للثاني شايف ايه ؟ قال اشوف نجوم كثيرة.... قال وده يدل على ايه ة ؟ قال الثاني : ان فيه مجرات وكواكب غيرنا في الكون ده . قال الأول ده يدل ان سقف خيمتنا انسرق ياغبي

• ثعبان نظره ضعيف يوم ما حب واحده..... طلعت خرطوم

• بلدينا ماسك قنبله وعمال يحدفها من الإيد دى للايد دى ، قابله واحد تانى قال له :يخرب بيتك ولما تنفجر فى وشك ، قاله : ماتخافش معايه غيرها

• بلدياتنا نجح في انتخابات مجلس الشعب، ففي اول جلسة قاعد جنب واحد افندى فالأفندى عزم عليه بسيجارة مارلبورو، وبعد شويه بيسالوا إيه رأيك في الديمقراطية ياحاج؟؟.. فرد الحاج : والله أحسن من الكيلوبترا !!

• واحد قال لأبنه: نابليون وهو أدك كان أول واحد في الفصل،... رد الواد على أبوه : نابليون وهو أدك يا بابا كان إمبراطور

• واحد ومراته متخانقين فبطلوا يكلموا بعض فكتب ورقة صحيني الساعه 6:30 علشان عندي شغل ، وحط الورق على السرير ونام صحي الساعة 10:00 فلقى ورقه مكتوب عليها الساعه 6:30 يلا إصحى

مره واحد راح يشترى بكته بانجو بعشرة جنيه الحكومه طبت على المكان الى هوة فيه راح رامى العشره جنيه

مرة واحد مسطول أحول |، جه يعيط قام ريل

واحد رخم نزل الشارع وقف قدام عمود ... قالوه عديني

ظبطو ابلديات بيشمو اسمنت ابيض

مره واحد مسطول ماشي مع حبيبته في نص الليل فاشفت ابوها فقالت يالهوي بابا بابا فقالها ماتخافيش قوليلوا اخوكي

مرة واحد بخيل وابنة قاعدين بياكلو فا مراتة جت فخبطت فقل ابنة قوم افتح لامك قال لة لا ماهى مراتك قالة دى امك قلة دى مراتك قلة دى امك قالة لا قالة طيب وراح منادى على مراتة انتى طالق وراح باصص لابنة وقالة قوم افتح لامك

كان فية واحد مسطول بيدق في عمود النور المضيئة للشارع فجاء مسطول اخر وقال لة اية محدش فتحلك الباب ثم نظر الى الأعلى وقال لة (اى للمسطول الأول)دق بقوة الظاهر انهم ساكنين فوق السطوح

اتنين مساطيل اتخانقوا الحشيش يخلى الواحد يشوف التانى اتنين ولا تلاتة راحوا للمعلم يسالوة قالهم دة حسب الصنف وانتوا بأة جايين انتوا السبعة تسالونى

مره واحد راح للسوبر ماركت قله عندك معلبات رد عليه ايوه قله طاب ادينى علبة كبريت

واحد مسطول دخل محل فول وصاحب المحل كان مسطول فالزبون بيقوله لوسمحت سندوتش فول من غير سلطه قاله صاحب المحل من غير سلطة قوطه ولا طحينه قاله من غير سلطة قوطه قاله صاحب المحل مفيش سلطة قوطه اعملهولك من غير سلطة طحينه

محشش نائم جت امه تصحيه في الصباح قالت قوم يا ولدي الشمس طلعت قال دخليها وقفلي الباب
قديم 5/12/2010, 01:44 PM   رقم المشاركة : ( 33 )
كريم ستالايت
مـهـند س مـحـتـرف

الملف الشخصي
الجنـس :
الدولـة :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم ستالايت غير متصل

نكتمل بيومنا الجديد على بركة الله

مرة واحد غبي ماشى فى الشارع قال يارب يااااارب احط ايدى في جيبى الاقى 10جنيه يااااارب، حط ايده في جيبه لاقاه مخروم رجع يدور عليها لتكون وقعت

مره اتنين مجانين اتفقوا انهم يهربوا من المستشفى واحد قال للتانى لو لاقينا السور عالى هنهده لو لاقيناه واطى هنط من فوقيه التانى قاله ماشى راحوا مالاقوش صور خالص قالوا يخساره المهمه فشلت.
مرة واحد غبى ماشى فى الشارع لقى قرد مشي بيه قابل عسكرى مرور سألوا اودى القرد ده فين العسكرى قال له ودىه جنينة الحيوان تانى يوم معدى بالقرد العسكرى قال له مش قلتلك وديه جنينة الحيوان قال له ما أنا وديته امبارح ، النهاردة بقى هاوديه السينما.

مره قرية كلها أغبيا كان فيها حفره كل يوم واحد يقع فيها عملوا مجلس علشان يشوفوا حل للحفره دي قام واحد وقال يا جماعه احنا نحط عربية اسعاف جنب الحفره علشان المصابين يتنقلوا بسرعه قام التاني قال احنا نبني مستشفى جنب الحفره علشان يتنقلوا أسرع قام التالت قالهم يا جامعه انتوا مغلبين نفسكم ليه احنا نردم الحفرة دي ..ونحفر واحدة تانية جنب المستشفى
واحد راح يشتري عربية .لقى كل العربيات غالية عليه.بعدين لقى عربية قديمة و عليها تراب كتير بس سعرها مناسب.صاحب المحل قال له العربية دي فيها ميزة هايلة.بص كدة ..وقام مسح بإيده التراب اللي عليها قام طلع منها عفريت .قال له :شبيك لبيك تطلب إيه؟ قال له هات شاي للبيه حالاً..في لحظة كانت كباية الشاي قدام الراجل .قام اشترى العربية فوراً و ساقها و طلع بيها على حتة أرض فاضية و قام نزل و مسح التراب اللي علي العربية. قام طلع له العفريت. قاله عايزك تبني لي هنا قصر كبير فيه جنينة و حمام سباحة و ملعب تنس و..... قام العفريت قال حيلك حيلك إنت فهمت غلط .. أنا شاي و قهوة بس .

مرة واحد مسطول قاعد يفكر مع نفسه ويقول "جمبرى فى الطبق؟ لا لا ارنب فى الجردل؟ برضه لا مش دى استكوزا فى البانيو؟ يوووة برضه مش دى، انا هتصل اعرف من الدكتور احسن." راح اتصل بيه وساله "يا دكتور انا عندى ايه؟" قال له "انا قولت لك ميت مرة انت عندك سرطان فى الحوض.
واحد غبي جاله عقد عمل فى الكويت، يوم السفر قاعد فى المطار فالمذيع الداخلى بيقول : "على ركاب الرحله 770 المتوجهه الى الكويت التواجد بصاله الدخول"، "النداء الاخير لركاب الرحله 770 المتوجهه الى الكويت التواجد بصاله الدخول." فموظف المطار بيقوله "رحله الكويت هتطلع يا أستاذ" ، فيرد عليه ويقوله : "يا عم دول طالعين رحله .. انا طالع شغل."
مرة واحد قابل واحد اخنف فسالة قالة "انت بتشتغل اية؟" فرد علية الاخنف وقالة "فننان" قالة "يعنى بتغنى" فرد الاخنف "فننان" فرد الاخنف "فننان" قالة الراجل "يعنى اية بتمثل؟" يعنى فرد الاخنف قالة "لا فننان يعنى بحت العيش فى الفن".
واحد غبى قوى حكموا عليه بالاعدام.. بعد ما علقوه فى المشنقه قعد يشاور ويخبط بأيده ورجليه ففكروه عاوز يقول حاجه مهمه.. ففكوه ونزلوه بسرعه.... فبص لهم وقال: ياجزم كنت هتخنق.
مرة حلاق بيعلم ابنه الحلاقة فدخل زبون المحل يحلق دقنه فقال لابنه "لو جرحت الراجل هاضربك" بدأ الابن فى الحلاقة فجرح الراجل فجه الاب يلطشه ألم فابعد الابن نفسه فضرب الزبون، ثم اكمل الابن فجرح الرجل مرة تانية وتكرر نفس الموقف، بعدها جت المرة الثالثة وجرح الرجل فقال للولد "بسرعة وخبي الجرح قبل ان يراه ابوك".

قديم 5/12/2010, 01:48 PM   رقم المشاركة : ( 34 )
كريم ستالايت
مـهـند س مـحـتـرف

الملف الشخصي
الجنـس :
الدولـة :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم ستالايت غير متصل

* بخيل بيقول لعياله : اللي ينجح منكم هاوريه عربية الأيس كريم.* ست بخيله قالت لابنها يامحمد روح اشتري ثلاثه رغيف واحد لي وواحد لابوك وواحد ليك وبعد ما راح الولد لشراء الرغيف طلعت الام من البلكونه وقالت يامحمد رجع الرغيف الثالث ابوك مات.* كان مرة واحد فتوة سكن جديد فى منطقة شعبية كل يوم يعدى من الشارع وينادى : لو فيه راجل فى الشارع يظهر لى ..كل الناس تخاف وتجرى.. واستمر الحال على كده شهور لغاية ما اجتمع اهل المنطقة وراحوا يأجروا واحد رد سجون علشان يضرب الفتوة ويخلصهم من جبروتة جه الراجل رد السجون وفجأة حضر الفتوة وقال : لو فيه راجل فى الشارع يظهر لى الكل جرى الا الراجل ..جم يشوفوه لقوه مات من الرعب
* واحد احول بص بعينيه الاثنين من خرم الباب .

* عجوز بيقول لواحد خلاش عجشنا فرد الواحد و قاله يا عم انت لسه شباب فقاله العجوز أديك خمشة جنيه و قول كده قدام مراتى فرد الواحد و قاله هات عشرة جنيه و أطلعك عيل .

* مرة واحد حلو اتجوز واحدة حلوة خلفوا ولد ملزق .

* واحد لقى الفانوس السحرى ..خرج لة العفريت وقاله انا احققلك كل اللى تتمناه الراجل قاله نفسى تحللنا موضوع الحروب والنزاعات والبلاد اللى بتتحرق والناس اللي بتموت دي ..العفريت فكر شوية وقاله لالا دا موضوع صعب قوي عليا شوفلي موضوع اسهل شوية ..فالراجل طلع صورة مراته من جيبه وقال للعفريت انا عايش مع الوحشة دي من عشرين سنة صلحلي منظرها شوية علشان الواحد يقدر يكمل معاها..العفريت بص قوي للصورة وفكر شوية وقاله انت قلت حاجة عن الحروب والنزاعات .

* واحد خلقه ضيَـق جاب حتة قماش وراح للترزي وقاله عاوز قميص واسع و الاساور واسعه و الياقه واسعة …….. اقولك شكلك هاتتعبنى معاك… هات القماشه .

* واحد صعيدي سمع عن الموبايل قال لأبوه عايزك تشتريلي موبايل يابوي.. أشتريلك بشرط .. انك تركب اخواتك معاك .* ليه الصعيدى لما بينام بيحط منبهين جانبه .. علشان لما منبه يضرب التانى يحوش .* في واحد عايز ينتحر رمى نفسه قدام عربيه زعق عليه صاحب العربيه بتعمل كدا ليه رد عليه عايز انتحر قال طيب ماتطلع اي عماره وتنط قال ياسلاااام عايزني امووت .
* ثلاثة حكموا عليهم بالإعدام معاهم واحد صعيدي ، قالوا للأول عايز المنشار الكهربائي أو شنق ، قال: المنشار الكهربائي ، جابوه عند المنشار الكهربائي مشتغلش ، قالوا : حظك روح وأطلقوا سراحه ، جابوا الثاني قالوا : المنشار الكهربائي أو الشنق ، قال : المنشار الكهربائي ، جابوه عند المنشار الكهربائي برضو مشتغلش ، قالوا : حظلك روح وأطلقوا سراحه جابوا الصعيدي ، قالوا : المنشار الكهربائي أو الشنق، قال : شنق والناس وأقربائه بيقولوله : المنشار ، المنشار ، المنشار قالهم بايظ مايشتغلش .

* فيه وحده غبية حبت تفرح جوزها ليلة زواجها قالت له :انا حامل .

* واحدة عجوزة بتسبح في حمام السباحه، وكان في برق بالسما، فقالت: لا حول ولا قوة الا بالله! مفيش امان بدأوا الشباب يصوروا.

* بخيل واقف فى البلكونة… ابنه جاى من بعيد يقول له بابا بابا بابا … قاله: يا ابن الكلب بابا واحده كفاية.
قديم 5/12/2010, 01:52 PM   رقم المشاركة : ( 35 )
كريم ستالايت
مـهـند س مـحـتـرف

الملف الشخصي
الجنـس :
الدولـة :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم ستالايت غير متصل

في محشش صقع في عامود أناره قال: يلعن أبو شركة المويه مالقيت تحط برج جوال إلا هنا

في واحد محشش توفت أمه لما راح يسأل عن سعر القبور قالو الحفار سعر القبر بالميتة 5000 ليرة رد المحشش علية اذا الميتة من عنا قديش سعره ؟

4_معلم و معلمة تزوجو كتبو الكتاب في
السبورة .

5_فيه ثنين قرعان تهاوشوا عشان مشط .

6_فيه ذبانه دخلت غرفه شباب محششين واخر
الليل قاموا
الشباب يحششون وصكوا الباب انحشرت
الذبانه وقالت اجلس
الين يفكون الباب وبعد ما شفطوا ست سجاير
نزلت عليهم
الذبانه مسفحه تقول جااااااااااااكم
الصقر.

7_فيه قروي عطاه البنك بطاقة صراف الغبي
غلفها .

8_واحد قروي ماراح يصلي الجمعه ليه
؟؟؟؟.لأنها منقوله
على الهواء .

9_ايش قمة النرفزة؟.....انه واحد تكون يده
معلقة على
شجرة ويده التانية مقطوعة وبطنه تحكه .

10_ايش قمة العجب؟.....انه أحد يفتح لك باب
الثلاجة من
جوه

11_ايش قمة الأدب؟.....انه تدق باب التلاجة
قبل ما
تفتحها

12_ايش قمة الحيرة؟......انه يحطوك في غرفة
مدورة
ويقولوا لك دور على ركن .

13-فيه شمس غابت جابت عذر ..

14_سأل الشرطي إمرأة تقود السيارة هل رأيت
إشارة المرور
(قف) فأجابته نعم فقال لها إذا لماذا لم
تتوقفي فأجابته
لأنه مكتوب عليها (قف) وليس (قفي) .

15_سأل الولد أباه قائلا كيف تعرف ان
الشخص مخمور فقال
الأب الشخص المخمور ياولدي يرى تلك
الشجرتان أربع شجرات
ولما نظر الولد الى حيث أشار أبوه راى
شجرة واحدة فقط ..

16_فيه ثلاثه خبلان طلع لهم مارد وقالهم
طلباتكم مجابه
جاء الاول وطلب مصنع ذهب وجاء الثاني طلب
مصنع فلوس وجاء
الثالث طلب من المارد إنه مايحقق لهم
طلاباتهم .

17_قروي ما يعرف العلك، وشراله علكة، قعد
يعلكها لين
الليل و يقول:و الله ماني نايم لين أخلصه
.

18_قملتان في رأس واحد أصلع وحدة بتقول
إلى أختها أنا
عطشانه الثانيه قالت لها أسكتي أحنا
ماشين في صحره .

19_فيه سياره مهي براضيه تشتغل ليه؟؟ تبي
تكمل دراستها .
20_في جني حول بيدخل في واحد دخل في جدار .

21_فيه غبي شاف نافورة جاب لها سباك .

22_ في صيني يبون يعذبونه فتحوا عيونه .

23_في نمله تقلبت من الجبل ليش؟؟؟ تبي
تسوي فليم هندي .

24_كان في واحد سكران ...شاف موزه قال ::الله
يعيني على
الزلقه .

25_في وحده بنت تكهربت قامت جدتها
تصفق..ليش؟؟ تحسب أنها
ترقص .

26_فيه قروي نامت رجله طفى النور .

27_قروي حب وحدة تزوج إختها علشان يشوفها
كل يوم .

28_فيه واحد سكران طاح من عماره تجمعوا
عليه الناس
وسالوه وش صار قال والله ما أدري توني
جاي .
قديم 5/12/2010, 01:54 PM   رقم المشاركة : ( 36 )
كريم ستالايت
مـهـند س مـحـتـرف

الملف الشخصي
الجنـس :
الدولـة :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم ستالايت غير متصل

في المدرسه استاذ الحساب بيسال التلميذ بتاعه: لو باباك استلف الف جنيه من البنك والف جنيه تانيه من جاركم يبقى هيرجع كام الف، التلميذ: مش هيرجع حاجه يا أستاذ، الأستاذ: ياابني استلف الف وبعديها الف تانيه التلميذ : مش هيرجع حاجه يا استاذ، الاستاذ: اقعد يا ابني انت متعرفش حاجه في الحساب، التلميذ: انت اللي متعرفش ابويا يا استاذ.

- مره واحده حامل ابنها الصغير بيسألها:ايه اللي في بطنك ده يا ماما قالتله :ده أخوك يا حبيبي...تاني يوم و هوه في المدرسه المدرس سأله:انت عندك اخوات؟ قاله:كان عندي واحد بس ماما أكلته.

- مرة واحد بيسألوه ايه سر الرومانسية اللى انت فيها مع مراتك على طول؟؟ قال لهم اصل احنا محافظين من زمان على عادة رائعة بنروح نتعشى فى مطعم رومانسى مرتين فى الأسبوع انا يوم التلات وهى يوم الخميس.

- واحد أخنف حظه وحش قوي..وقع في حفره وفضل مستني لغاية ما واحد جه وعلى حظه كان أخنف برضه.. الأخنف اللي فوق قال ... استنى شوية .. حاطنّعك دنوأتي

قاله بسنعة .. قال له و كمان بتتنيأ ؟ طب شوف مين حيطنعكّ

- مرة واحد مسطول بيلعب كورة اخد الكورة على صدره طلعها من منخيره

- بلدياتنا بيوقف تاكسي فسأله: فاضي يااسطة فقال له الأسطة: ايوة فاضي

فقال له بلدياتنا: طيب ماتيجي تقعد معايا شوية .
قديم 5/12/2010, 01:56 PM   رقم المشاركة : ( 37 )
كريم ستالايت
مـهـند س مـحـتـرف

الملف الشخصي
الجنـس :
الدولـة :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم ستالايت غير متصل

واحد عصبي اتجوز واحده عصبيه يوم الولاده الولد بيقول
للدكتور وسع إنت ابعدأنا خأنزل لوحدي

مره واحده خرج جوزها من الصبح بعربيه كارو بحمار واتاخر بره قعد للفجر وبعد كده رجعالبيت اتاخرت ليه كده اوى راح قالها اصل الحمار ضاع قالتله... ميهمكشى... دخلتكعليا بميت حمار

مرة اتنين فشارين قاعدين واحد يقول للتاني ستي اما كانت تقول لجدي نفسي في الرقاق كان يديها 1000 ج قاله مش كتير قاله لا راح التاني قاله وانا ستي كان عندها جاموسه كانت تملى اوضه لبن قاله مش كتير قاله لا يدوبك يكفي الرقاق بتاع ستك

مره واحد محمل فراخ وهوه معدي علي كمين سالوه الظابط محمل ايه قالو فراخ يابيه قالو بتاكلهم ايه رد عليه السواق باكلهم علف ودره ام الظابط لا الفراخ مايكلوش علف و دره دول بيكلو لانشون وبسطرمه وراح عملو مخالفه غالسواق بعد مامشي جه عالكمين التاني فالظابط بيسالو محمل ايه قالو فراخ يا باشا قالو بتاكلهم ايه قالو لانشون و بسطرمه قالو ازاي الفراخ بتاكل دره وعلف مش لانشون وبسطرمه وراح عملو مخا لفه وبعد السواق مامشي وجه عالكمين التالت فالظابط بيسالو محمل ايه يا اسطي قالو فراخ يا باشا قلو بتاكلهم ايه بص يا باشا انا بدي كل فرخه نص جنيه وهيه تاكل اللي علي مزجها

واحد نايم جنب مراته فسمعت صوت، بتقوله يا قوم يا راجل فى حرامى فى الصاله، قالها يا شيخه نامى جنبك سبع، قالتله يا راجل فى حرامى فى اوضه النوم قالها يا شيخه نامى جنبك سبع، وبعدين قالتله يا راجل حرامى شالنى وماشى قالها روحى ماتخفيش سايبة فى البيت سبع

مرة واحد غبي راح يخطب فوالد العروسة بيقولة احنا عايزين مهر عشرين الف جنية قام الغبي قالة لية دا انا قدامي واحدة على خمس تلاف وحامل

مره واحد كان قاعد في الصاله مراته دخلت عليه لاقته بيقري في كتاب (الرجل سيد المنزل) فقالتله انت مش هاتبطل قراية الكتب الخياليه دي

نساء العالم اتحدن وقررن ان لا يقومو باى اعمال فى المنزل وبعد اسبوع تجمعو ليعرفوا النتائج الا ضراب فقالت الزوجة الفرنسية "انا قلت لجوزى ميشيل انا مش هعمل حاجة فى البيت الاسبوع دة كلة" وقالت "اول يوم ماشوفتش حاجة تانى يوم ماشوفتش حاجة تالت يوم بدا يغسل ويمسح" وقالى "انتى بتتعبى اوى يا حبيبتى".وقالت الزوجة الانجليزية "انا قلت لجوزى انا مش هعمل حاجة خالص فى البيت الاسبوع دة اول يوم مشوفتش حاجة تانى يوم بدا يعمل الاكل تالت يوم عشانى وغدانى برة." جت المصرية وقالت "انا قلت لابو العيال انا مش هعمل حاجة فى البيت الاسبوع دة" وقالت "اول يوم ماشوفتش حاجة تانى يوم ماشوفتش حاجة تالت يوم بدات اشوف شوية بعينى الشمال."
قديم 5/12/2010, 02:00 PM   رقم المشاركة : ( 38 )
كريم ستالايت
مـهـند س مـحـتـرف

الملف الشخصي
الجنـس :
الدولـة :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم ستالايت غير متصل

· محشش ماسك دجاجه ويطقها يقول يا بنت الكال كل يوم بيض ما في جبن

· غبي داخل سينما لقى مكتوب ممنوع الدخول لأقل من 18 راح جاب 17 واحد

· انت الأمل والود انت عبير الورد انت الفرح والسعد انبسطت يالقرد

· الطير موجود و البندقية موجودة و الجيب جاهز بس ناقصني سلوقي واليوم
يومك

رسائل نكت

‏فيه مليارات البشر
‏ناس ‏تدرس
‏ناس طموحه

‏وانتي حماره بس تقرين رسايل

سواليفك مطر هتان
‏وصوتك ساحر وفنان
‏وشكلك
‏اعوذ بالله من الشيطان

سهيت بصفحة كتابي
‏لقيتك باول الاوراق

(‏للعلم كان كتاب عالم الحيوان)

‏لو كنت فاضي اقلب الصفحه

‏بعد

‏شفت انك فاضي....
‏ليش ما تتصل ‏علي؟؟؟؟

-------

· بخيل احترق بيته اتصل بالمطافى رنه و سكر .

· أحول سألوه ايش أمنيتك بالحياة قال: أشوف واحد ماشي لوحده

· واحد بخيل مبلط بيته كله رخام ليه؟ عشان إذا وقع القرش يسمعه

· قروي سمع بخطف الطيارات .... ركب قطار الدمام وقاله روح جده

· محشش بلغ عن حادث 70 سياره......يوم جاء المرور لقاه في التشليح

· واحد بغى يودع فلوس في البنك لما راح لقى البنك مسكر حط الفلوس تحت
الباب

· واحد باله طويل أرسله للخياط يقصره

· في واحد احول غمز لوحدة خش في العمود

· فيه ظاطور نجح ولده شرا له جدار

رسائل نكت

· واحد قال لأبوه: يبه رخصتي انتهت. قال له أبوه: من كثر دورانك في
الشوارع

· بقرة عليها خط أحمر ليش؟ ( قليلة الدسم )

· صرصور يركض ورى سيارة مجاري سالوه ليش قال شفط الاهل وراح

· مرة استاذ قال لطلابه: يعيش القرد في جنوب اسيا الطلاب : يعيش يعيش يعيش

· ما هو اعراب الصرصور مرفوع بالجدار مضروب بالنعال

· صرصور طلع من خلاط كهربائى قال: يلعن أبوه اللى يدخل ملاهى مرة ثانية

· في واحد محشش فتح باب الثلاجة لقي الجلي يهز قاله لا تخاف بشرب موية

· خروف سأل أمه ماااااااااء وين بااااااء قالت : امباع

· محشش ماسك ثلجة يقول أموت وأعرف من أي خرم تنقط هذي

· في عجوز قاعده تصفر ليش ؟ تعدت ال120

· فيه عجوز مهبوله قالت لقطوه بو قالت لها القطوه الحمد لله والشكر

· محشش مسكته دوريه قالوا له اركب قال لا والله البيت قريب

· اثقل يا دلخ كل ما تسمع النغمة تفتح عناد لك ما في رسالة

كل ماجيت اطرد
‏صورتك من خيالي
‏شفتها ‏في منامي

‏قرد ينطط قدامي

رسائل مقالب

‏رغم هذا البعد
‏والقطيعه

‏ما زلت انت احسن بقره مطيعه

يا عندليب فوق عشه
‏يا عسل في سندويشه

مشتاق

‏اضمك
‏والمك
‏واشيلك
‏واحطك
‏في اقرب زبالة على طريقي

مسجات مقالب

هاو
‏هاو هاو

‏هاو هاو هاو
‏حمد لله والشكر
‏انتبه لا تعضنا

‏سيتم الان تحديث مخك

‏جاري البحث...........
‏الرجاء الانتظار............

‏عفوا لا يوجد مخ

العمى ثلاث انواع :

- عمى القلب

- عمى البصر

- عمى بشكلك اشتقت لك

عطشان ارويك
بردان ادفيك
خايف اهديك
جوعان دبر نفسك ما أكد عليك

شفت القمر شفت الظلام شفت الليل شفت النجوم طيب ليه ما تنخمد وتنام

قلت للبحر..تقدر توصل سلامي
ولا تتأخر؟
قال البحر:

سواق أبوك أنا

انا عمرى مادعيت عليك بس روح الله يخ
يخ
يخ
يخليك ليا

ان قلت أحطك في عيوني وأخبيك
أخاف أحجب النور عن باقي الناس

وان جيت أحطك وسط قلبي وأدرايك
أخاف حبك يوقف الأنفاس

وان جيت احطك فوق راسي وأراعيك
أقول بردوشمس الزين حساسا
لكن

خلك في بيتكم لين ماشوف لك محل
قديم 5/12/2010, 02:05 PM   رقم المشاركة : ( 39 )
كريم ستالايت
مـهـند س مـحـتـرف

الملف الشخصي
الجنـس :
الدولـة :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم ستالايت غير متصل

مره طالبه مشاغبه كتير.. المعلّم اشتكاها للمدير.. المدير قال لها "ايش عملتي؟" قالت له "ولا شيئ! رميت ورده من الشباك" قال: بس هيك؟ قالتله: اه !
بعد شويه شاف طالبه مدغدغه ومكسره وحالتها حاله.. سالها: ايش اللي عمل فيكي هيك؟
قالت له: انا ورده الى اترميت من الشباك!!!

ههههههههههههه

واحد غبي راح للدكتور قالو يادكتور أنا تعبان وعندي سخونية وصداع وأنفلونزا..!!
الدكتور قالو أقلع عشان اكشف عليك ...
قالو الغبي انت مش مصدقني يادكتور؟!!

مرة حبيبين بتمشوا في الشارع.. الحبيبة بتقول لحبيبها: حبيبي قولي كلمة توقف القلب.. قالها اخوكي وراكي!!

اتنين مساطيل ركبوا باص بطبقتين... اللي فوق سأل اللي تحت اديش السرعة اللي ماشيين فيها؟؟ قاله 80 وانتوا؟ قاله لا إحنا السواق بعدو مش جاي..!!!!

الاستاذ مين يعرف اسم حيوان يطير؟؟؟ الطالب:الفيل يا استاذ! الاستاذ: غلط يا ابني شو هاد الغباء،
انت ابوك وين بشتغل؟؟ الطالب في المخابرات..
الاستاذ: الفيل ممكن يطير بس لو يشد حيله شوي!!!

مره واحد غبي راح السنيما هو ومراته اول ما النور طفا قال لها جومى يا واليه شكلهم هيناموا

محشش مسكته دوريه قالوا له اركب قال لا والله البيت قريب

القاضي : من هم شركاؤك في عملية السرقة ؟
اللص : ليس لدي شركاء ، إذ لم يعد من السهل أن أجد لصاً شريفاً في هذه الأيام !!
قديم 5/12/2010, 02:13 PM   رقم المشاركة : ( 40 )
كريم ستالايت
مـهـند س مـحـتـرف

الملف الشخصي
الجنـس :
الدولـة :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم ستالايت غير متصل

واحد نشر اعلان في الجريدة يقول فيه سوف يقام معرض للحمير يوم كذا ساعة كذا وفي اليوم المحدد ذهب مجموعة من الناس ولم يجدوا سوى أنفسهم

واحد قال لخطبتة لما ازمرلك تبقي انزلي قالتله انت جبت عربية قال لها
لا جبت زمارة

مره واحد غلس اوي محكوم عليه بالاعدام هو واحد صاحبه فيسالوا صاحبه نفسك في ايه قبل ما تموت قالهم نفسي اشوف امي قالوا للغلس وانت قالهم نفسي ميشفش امه

واحد ندل اوي راح علي الترب وشغل اغنيه الحياه حلوه

مره واحد صعيدي ركب تاكسي فالسواق نزل يجيب سجاير رجع لقي الصعيدي شايل عصايه الفتيس بيقول ايه اللي انت عمالته ده قاله لقيت بتلخلع فيها شلتهالك علشان متتعبش

مرة واحد ظريف عاش في الدور.واحد أظرف منه عاش في الدور اللي فوقه

مدير مدرسة عمل فرح وزع على المعازيم أرقام جلوس

واحد شحات راح لواحد عجلاتي قال له أعطيني مما أعطاك الله، قال له
العجلاتي خد لك لفة.

واحد صعيدي راح امريكا لقى كل الشباب لابسين تشيرت مكتوب علية سفن
اب كوكاكولا - بيبسي
راح كتب على الجلابية عصير قصب

دكتور عيون قاعد مع خطيبته في حديقه الاسماك معاه ورده قالها شايفه
الورده دي يا حبيبتي قالت له ايوه فرجع ايده لورا شويه وقالها طب وكده

زوجه خوافه قوى كل يوم وهيه نايمة جنب جوزها تقولهاالحق يا عبده أنا سامعه صوت فى حرامى فى البيت جوزها تعب قوى مش عارف ينام وكل يوم على كده
قام قلها ياستى ماتخافيش الحرامى لما بيروح يسرق ما بيعملش صوت تانى يوم
صحته من النوم الحق يا عبده أنا مش سامعه صوت فى حرامى فى البيت

كمسري أبوة مات ماشى في الجنازة يقول يا حضرات الجنازة فاضية آدام

واحدة فافى راحت لمصنع من مصانع تعبئة الالبان وشافتهم وهم بيحلبوا البقر
فسالتهم طب والبقر الفاضي بتعملوا فيه ايه

شرطي مرور خلف واد بيتكلم بالاشارة

واحد راح الصيدلية وقال للدكتور : عايز لبن اطفال ..... الدكتور: اسمه ايه ؟
الراجل : اسمه اشرف

فرختين مشيين الاولى معلقة بيضة على رقبتها .. فالتانية بتسالها اية البيضة
دى؟ قالت دى صورتى و انا صغيرة

ترزي متجوز واحدة قصيرة فكلها التنية

ٍكان في واحد شكله وحش قوي قوي قوي عايز يتجوزفراح واتقدم لواحده* فابيقول لأبوها :انا يا عمي بلا فخر عملت نفسي بنفسي
قاله: ما انا برضه بقول استحاله تكون خلقه ربنا

واحد جزمجى زعل...جت له جزمة نفسيه

جزمجى ابنه مات ...نزل له فى الجرنان نص نعل

واحد جزمجى أبوه مات.......جه يعمل له أربعين طلع ضيق عليه ...عمل له 42

واحد جاله هبوط الدكتور كتبله على براشوط

دكتور عظام ماشي فى الشارع * الكلاب جريت وراه

مره مسئول كبير راح يفتتح حمام سباحه كبير في سوهاج

فكان مدير الحمام بيشرحله مميزات الحمام فقال:

ده يا فندم المنط العشرين متر اطلع يا محمدين نط فنط

و ده يا فندم المنط الاربعين متر اطلع يا حسنين نط فنط

فقال المسئول هايل هايل

فقاله المدير ولسه كمان يا فندم لما نملاه ميه
مره مسئول كبير راح يفتتح حمام سباحه كبير في سوهاج

بلدياتنا سافر بالطيارة ومعه قرد قالت المضيفة الحيوان معك ......هز القرد راسه

قال لها : يمكن مكنش غني .. ولا عندي عربية ولا فيلا ولا مزرعة ولا شركه ولا فلوس زي محسن صاحبي ولكني أعشقك واحبك .. فضمته ودمعت عيناها وقالت : إن كنت بتحبني بجد .....عرفني على محســـــــــــــــن

صعيدي بيعد بالانجليزي ... وان - توو - ثري - فور - فايف -استغفر الله ? سكس

صعيدي قالوله بكره عيد الحب قال : يوووه ايه الورطة دى! وده صلاته ازي.

حشاش شاف سوداني لابس جلابية بيضة ... قاله دي اول مرة اشوف ثلاجة موتورها لفوق ... هيع هيع هيع.

اربعه بلدياتنا بيلعبو علي الطريق السريع الي العربيه تخبطه مرتين يطلع بره

مرة واحد بلدياتنا عرف ان الجلد موضة مشى عريان

واحد بلدياتنا واقف قدامه خمس شياطين .... واحد يوسوسله و اربعه يفهموه

الرجل: هل هناك طريقة لحياة اطول الطبيب يقول
تزوج
الرجل: هل سيساعد ذلك؟
.الطبيب: لا لكنك ستتوقف عن التفكير في اطالة الحياة
قديم 5/12/2010, 02:14 PM   رقم المشاركة : ( 41 )
كريم ستالايت
مـهـند س مـحـتـرف

الملف الشخصي
الجنـس :
الدولـة :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم ستالايت غير متصل

كان فى طيارة فيها اربعة واحد امريكى وواحد ايطالى وواحد المانى وواحد صعيدى الطيار قال لازم
تلاتة ينطوا من الطيارة احسن تقع جه الامريكى قال احنا بتوع الشجاعة وراح ناطط وجه الالمانى قال احنا بتوع الكراتيه وراح ناطط وجه الصعيدى قال احنا بتوع الغلاسة وراح زاقق اللى جنبه

مره ولد صغير ركب تاكسى و والده قاله متتكلمش مع السواق كل شوية السواق يحاول
يفتح معاه كلام و الولد مبيردش فحاول يخليه يتكلم فبيقوله نفسك تطلع ايه لما تكبر والولد قاله مهندس زى بابا قاله طب لو بابا مهندس و ماما دكتوره الولد قاله ابقى مهندس طبيب فقاله لو بابا وماما دكاتره الولد قاله اطلع دكتور فقاله طب لو بابا طبال و ماما رقاصه فالولد قاله اطلع سواق تاكسى

مرة واحدة قالت لجوزها " إهدى حبيبى كدة وأرجع زى
زمان"، الراجل طلقها و رجع لأيام العذوبية

واحد بيقول لمراته ... انا النهاردة عايز رومانسية فى البيت ...
راحت الزوجة سألت امها : يعنى ايه رومانسية يا ماما؟
الام : مش عارفة بس احتياطى إنقعى الرز

مره واحده بتقول لجوزها "تصدق إن أنا كل يوم بحلم بيوم
جوازنا" قالها هى لسه الكوابيس دى بتجيلك؟"

مرة واحد بيعاكس وحدة سودة قالها اموت فــ
البيبسى تفت عليه قالها وكمان بتفورى

واحد ندل جاب كاسيت ووقف قدام ملجأ أيتام وشغل أغنية بابا فين

واحد ندل اشتغل في المطافى عبا حنفيات الحريق بنزين

ندل فتح مدرسة للأيتام علشان يذلهم بقى يعمل كل يوم اجتماع أولياء أمور
............ ......... ......
ندل بيوصي عياله يكونوا في الحياة أندل منه ، تعب وهو في غرفة الإنعاش جت روحه تطلع وعاوز يقول الشهادة قام واحد من عياله وسد بقه
واحد ندل جورج قرداحي اتصل بيه وقال له معنا صديقك وصل نصف مليون ريال محتاج مساعدتك قال: قل له نايم
واحد ندل قعد لمده سنه يتحايل على حبيبته علشان تخرج معاه ولما وافقت رح قال لأبوها
واحدة بقا ندلة بتقول لجارتها الحقيني يا أم محمد بعت جوزي يجيبلي ملوخية راح مخبوط بأتوبيس يالهوي وعملتي إيه ... عملت بامية وأمري لله ...

اتنين بيحششو عند الهرم فواحد بيقول التاني تعرف ان الفراعنة قعدو سنين يبنو في الاهرامات التاني قالو يا راجل ليه كدةقالو كل ما يرصو حجرين يجي البوليس ياخدهم

أتنين مسلمين محمد و إبراهيم تايهين فى الصحرا وجعانين فجاه لقو دير إبراهيم قال لمحمد أنا هأقول لهم إني اسمي جرجس ومحمد قال له لا يا عم .. أنا هاقول اسمي محمد فسألهم القسيس عن الاسم فقال إبراهيم اسمي جرجس ومحمد قال اسمي محمد فقال القسيس احضرو الطعام لمحمدو قولوا لجرجس نحن اليوم صائمون

واحد أخنف حظه وحش قوي وقع في حفره و فضل مستني لغاية ما واحد جه و على حظه كان أخنف برضه الأخنف اللي فوق قال
... استنى شوية .. حاطنّنعك دنوأتي قاله نببنا يخننيك بسنعة .. قال لهو كمان بتتنيأ ؟؟؟
طب شوف مين حيطننعكّ

واحد سكران كان بيعاكس وحدة وحشة اوي بالليل فكان بيقول لها يا وحشة يا وحشة راحت ملتفتة ليه وقالت له يا سكرانراح قايل لها طب أنا سكران حفوق بكرة .. وانتي ؟؟؟؟؟

دكتور بيعمل عملية في مخ مريض وطلّع المخ وحطة في الصينية جنبه وشغال في الـجـمـجـمـة شوية ودخلت قطة وكلت المخ الدكتور احتار ملقاش غير جوز الجزمة حطها في الجـمـجـمـة وقفلوبعد كام سنة سأله واحد زميلة بيقول له أخبار مريضك بتاع الجزمة ايه ؟؟رد علية وقال له عقبال أملتك دا بقي الوزير بتاعنا

اثنين أغبياء فى طياره معديه الأول قال إنها طياره الرئيس فقال الثاني إنها مش طياره الرئيس الأول والله دى طياره الرئيس الثاني لا مش طياره الرئيس فاتفقو أي حد معدى يسالوه فعدى واحد فسألوه دي طياره الرئيس فقالهم يا اغبياء طياره الرئيس بيمشي وراها موتوسكلات

واحد قالو له الحق مراتك قاعدة مع صاحبك في البستان راح جاري ورجع على طول وقال لهم هم شجرتين عملتوهم بستان والراجل طلع لا صاحبي ولا اعرفو

وحده تقول لزوجها ادبح خروفين بمناسبة مرور 25 سنه على زواجنا قال زوجها طيب و إيه ذنب الخروفين في غلطه أنا ارتكبتها من 25 سنه

حلاق راح السينما شاف فيلم سوالف النينجا

واحد مسطول ماشي في البيت خبط فأمه .. قالتله ايه ما شفتنيش .. قالها شفتك بس مش فاكر فين

واحد أعمى فتح من الفرحة اتشل

واحد صعيدي رجع من السفر لقى البيت مليان صراصير غير كالون البيت

فيل اتجوز فرخة خلفوا تشيكن فيليه

واحد بيقول لشيخ هو ينفع الصلاة من غير وضوء ...
قاله لأ ماينفعش طبعاً ..
قاله ايه رأيك جربت امبارح و نفعت

واحد تاكسجى نايم مراتة دخلت علية بالليل وقفلت الباب بشويش..صحى قال لها افتحية واقفلية تانى

واحد صعيدي حب يعمل روش كتب على الشومة أديداس

واحد صعيدي عاوز يقتل مراته حطيلها مسدس في الشوربة

واحد صعيدي ماشي في الشارع لقى قشرة موز ... قال ييييه حتزحلق تاني

واحد أحول جه يعيط رجع

واحد صعيدي مات جاله خمس ملايكة اتنين يحاسبوه و تلاتة يفهموه

واحد صعيدي بيدهن الحيطة .. قالوله حط جرنال تحتيك .. قالهم لأ أنا كده طايل كويس

واحد صعيدي مراته بتقوله قوللي حاجة حلوة
قاللها بسبوسة
قالتله لأ قوللي حاجة تهزني
قاللها مرجيحة
قالتله يا راجل قولي كلمة تحسسني ان انا مراتك
قالها انت طالق

وننهدى الكام نكته دول لناس حبايبنا وياريت اى حد يعرفهم يبعتهالهم ويقول من اسلام

واحد سودانى ماشى فى الغابة طلع عليه اسد قاله والنبى ما تاكلنى
الاسد قاله لا طبعا الدكتور محرج عليا المشوى

واحد سودانى قابل واحد سودانى قاله انتا سودانى قاله لاء لب ابيض

واحد سودانى اتجوز واحده سودانية خلفوا واد اشقر وعينيه زرقا سموه رجل المستحيل

ليه السودانيين ايديهم بيضا من جوا ؟؟
عشان كانوا ساندين على الحيطة و هما بيرشوهم
قديم 5/12/2010, 10:58 PM   رقم المشاركة : ( 42 )
كريم ستالايت
مـهـند س مـحـتـرف

الملف الشخصي
الجنـس :
الدولـة :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم ستالايت غير متصل

صعيدى قاعد مع خطيبتة فى الكازينو اتقطع الكهرباء قالتلو يللى انتهز الفرصة قام هرب من غير ما يدفع الحساب

محشش جابوه للقاضي قاله لو قلتلى 10 حاجات بتعملها من ساعة ما تصحى لغاية ما تنام وتكون تبدا بحرف الالف حسيبك؟ قاله المسطول: اجيبها واحرقها وافرطها والفها و اولعها واعمرها وامخمخ
انسطل اطفيها انام.

مرة اتنين صعايدة ماشيين ف الصحرا... طلع عليهم اسد... راح واحد منهم رمي عليه طوبة وطلع يجرىىىىىى... وبص وراه لقي صاحبه واقف ما بيجريش... قال له مش بتجري ليه؟ قال له واجري ليه؟ هو انا اللي ضربته؟؟؟؟؟

مجنون و مجنونة كانو ماشيين جمب بسين فى مستشفى المجانين ... فالمجنون رمى نفسه فى المياه والمجنونة انقذته (جاه الدكتور تانى يوم للمجنونة وقال لها عندى ليكى خبر حلو والتانى وحش الاول انتى خفيتى وهتخرجى من المستشفى ، والتانى صاحبك المجنون شنق نفسه) قالت له لأ ..ده انا كنت معلقاه عشان ينشف

واحد عنده مزرعة فراخ.. دخل المزرعة لقي كل فرخة بايضة بيضة واحدة بس.. مسك فرخة من رجليها ونتف ريشها وقطعها.. وقال للفراخ اللي مش هتجيب بكرة خمس بيضات هقطعها زي الفرخة دي.. تاني يوم لقي كل الفراخ بايضة خمس بيضات ماعدا فرخة بايضة تلات بيضات بس.. فقلها ايه ده؟؟ قالت له استر عليا ده انا ديييييييييييك

واحدغبي راكب مع ابوه العربيه ابوه قاله اقفل الشباك ياولد الجو برد ... الولد قاله ياسلام عليك اما انت عليك تقاليع هوا يعني لما اقفل الشباك الدنيا بره هتحرر؟

كان فى قرية كلها اغبياء وكان فيها حفرة كل الناس بتوقع فيها وتتعور
العمدة جمع اذكى 3 فى القرية علشان يحلو المشكلة
اول واحد قال: احنا نبنى مستشفى جنب الحفرة اللى يقع يدخل يتعالج
العمدة:انت غبى اوى
تانى واحد:احنا نجيب اسعاف جانب الحفرة اللى يقع تشيلة للمستشفى
العمدة:انت اغبى منة اقعد
التالت:يا حضرة العمدة احنا نردم الحفرة دى ونعمل واحدة تانية جنب المستشفى

صعبدى سافر امريكا واصحابة نصحوة ياخد معاة 3 زلع مش
علشان الاكل الامريكانى مش حلال
بس نبهوة يسمى قبل ما ياكل
اكل اول زلعة بس نسى يسمى
تانى شهر اكل : برضة نسى يسمى
ثالث شهر طلع الشيطان قالة:
ابوس ايدك سمى صدرى اتحرق

واحد سافر مع سكرتيرته، وماحصلوا بالفندق غير غرفة وحده. ولما صار وقت النوم قال لها :
تبين أنام معاك كسكرتيرة والا كزوجة؟

قالت: ياريت كزوجة!

..اداها دهره ونام!!

واحده بتقول لزوجها اجيبلك ايه من لبنان؟

! قال: عاوز بنت لبنانيه

لما رجعت من السفر سألها: فين هديتي؟

!! ....قالت: بعد تسع شهور تستلمها

فيه شايب قال لولده: انت ماتستحي على وجهك شف عيالك ماشاءالله عليهم لحاهم طويله ولا يدخنون ويصلون بالمسجد وانت الله لايبلانا حالقن لحيتك وتدخن ولاتصلي بالمسجد ماتستحي على وجهك.. قاله ولده: هذولا عيالي انا اللي مربيهم لكن انا من اللي مربين؟

فيه واحد مجنون بليستيشن:مات ابوه كتب على قبره

game over.

شباب يدرسون في امريكا..... مات ابو واحد منهم واحتاروا كيف يعلمونه ..... واحد منهم ندل قال : انا ها اقوله .... راح للي مات ابوه ..... وقال له : متى آخر مرة شفت ابوك ؟ قال : قبل شهرين ..... قال الندل : عند امه يا ادهم لو شوفته تاني

واحد جاء الى جده لقاه بيطلع في الروح .... لحقه بسكينه
قديم 5/12/2010, 10:59 PM   رقم المشاركة : ( 43 )
كريم ستالايت
مـهـند س مـحـتـرف

الملف الشخصي
الجنـس :
الدولـة :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم ستالايت غير متصل

مرة واحد حلاق بيعلم ابنه الصغير الحلاقه
وكل ما يغلط الولد يجى ابوه يضربه بالخرزانه
يقوم الولد موطى تيجى فى الزبون وكل مرة كده
لغاية لما الزبون استوى
وفجأة قطع الولد ودن الزبون فمسكها فى يده
وقال للزبون يا فندى يا فندى ودنك اتقطعت
قاله الزبون ابوك شافك قال لأ
قاله طب ارميها بسرعة قبل ما ابوك يشوفها

مرة واحد مخنوف من الدنيا كلها رن جرس الباب الساعة 10 صباحا فتح الباب لقى وحدة مذيعة بتقلة ممكن نعرف بتعمل اية لما تقوم من النوم قال انا بقوم من ام النوم بنزل ام رجلى اروح ام الحمام افتح ام الحنفية اغسل ام وشى اروح ام الغرفة اقلع ام الترنج البس ام البنطلون انزل من ام الشقة اركب ام الاتوبيس انزل من ام الاتوبيس اروح ام الشغل وبعد ما اخلص ام الشغل ارجع ام البيت وخلاص فقالت المزيعة شكرا يا فندم ويلعن ام البرنامج اللى خلانا نشوف ام وشك

واحد شكله غلبان ويصعب عالكافر قاعد على قهوه باصص لكوباية شاي قدامه ومتنح !

شافه واحد رذل عامل نفسه فتوه ,فقال أما اروح أتنطط عليه شوية,راح أدخل عليه وشادد الكوباية من قدامة وشربها على بق واحد , وحطها قدامه فاضيه وقال له ماتنساش تدفع البقشيش !

الراجل راح منفجر في العياط والنهنهة! لدرجه إنه صعب على الفتوه ,فخبط على كتفه وقال:
ياراجل ماتعملش في نفسك كده , معقوله راجل بشنبات يعيط علشان كوباية شاي بخمسين قرش؟
أنا مش بعيط علشان الشاي , بس النهارده أسوأ يوم في حياتي!

صحيت الصبح متأخر , فأخذت الموتوسيكل بتاع أخويا علشان ألحق أفتح المحل , بس برضه وصلت متأخر وصاحب المحل هزأني, ما أستحملتش راح طاردني.

جيت أخذ الموتوسيكل علشان أروح لقيته أنسرق , رحت أبلغ أخويا , أتهمني بسرقته! و, و بعد ما ضربوني في القسم علشان أعترف طلعوني بكفالة مش عارف حأسددها أزاي.

و حتى لما قررت أنتحر , جيت أشرب كوباية السم , جيت أنت وخطفتها من إيدي وشربتها .
.دا انا حظى نحس

اجتمع الأولاد حول أبوهم وهو يلتقط آخر أنفاسه وأراد الأب أن يعلمهم درساً من دروس الحياة فأمسك عصا بيده وأعطاها لأحد أبنائه، وقال له: اكسرها فكسرها، فابتسم الأب ثم أمسك مجموعة من العصي وقال له: والآن اكسر هذه فأمسكها الولد وكسرها، فصمت الأب ثم أمسك مجموعة أكبر من العصي وقال: والآن حاول أن تكسر هذه، فأمسكها الولد وكسرها، فقال الأب: أرأيتم يا أبنائي مادام هذا الجحش معاكم، فلا خوف عليكم.

دجاجة انتحرت وكتبت في وصيتها خلو ماجي ينفعكم

واحد مر على جماعة حشاشين فقالهم..حرام عليكم
ردوا عليه ..وعليكم الحرام

مره طالب بيسأل استاذه استاذ ممكن الانسان يعاقب على حاجه معملهاش الاستاذ لا قالوا طيب انا معملتش الواجب

واحد بيسال صاحبه هو ايه الفرق بين تجارة الحشيش وتجارة عين شمس ؟ قام صاحبه قال تجارة عين شمس 4 سنين انما تجارة الحشيش اقلها 25 سنة
قديم 5/12/2010, 11:03 PM   رقم المشاركة : ( 44 )
كريم ستالايت
مـهـند س مـحـتـرف

الملف الشخصي
الجنـس :
الدولـة :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم ستالايت غير متصل

محشش وقفوه الدوريات قالوا له : "ليش ماربطت الحزام"
قال : "أصلآ مش لابس بنطلون ...! "
محشش جات له بنت قالوا: "وش بتسميها"
قال: "نوره على عمتي هياء."
مدرب يسأل لاعب محشش : "في كم مر تقدر تلف الملعب"
قال المحشش: "في زقارتين"
واحد معه ارنب يبغى يشوف هو ذكر ولا انثى . .......

سأل محشش قاله المحشش: "اتركه اذا هرب فهو ذكر واذا هربت فهي انثى"
-اتصل واحد على زوجته وقال لها "انا ربحت مليون دولار جهزي شنطتك بسرعة"
فقالت الزوجة:" طيب احمل معاي ثياب صيف أو شتاء؟"
فرد عليها : "شيلي كل اللي تبين المهم ما ابي تصيرين بالبيت اذا رجعت"
محشش دخل استريو قال: "عندك محمد عبدة"
قال: "ايه"
قال المحشش: "خله يطلع سيارته مسكرة علي"
محشش جالس قدام ستارة غرفته ليشششش؟- ينتظر المسرحيه تبدأ
محشش سألوه وش أصعب شئ: "قال انك تحدد السكسوكة وانت تاكل لبان"
اثنين محششين..واحد منهم يبي يسوي حكيم قال للثاني: "قلي من صديقك أقولك من أنت؟؟؟ "
قال الثاني: "من صديقك؟ "
ردعليه: "من أنت؟"
-محشش يقول أحسن خمس أشياء بالدنيا ثلاثة:النوم والأكل ..!! !
فيه شايب قال لولده: انت ماتستحي على وجهك شف عيالك ماشاءالله عليهم لحاهم طويله ولا يدخنون ويصلون بالمسجد وانت الله لايبلانا حالقن لحيتك وتدخن ولاتصلي بالمسجد ماتستحي على وجهك.. قاله ولده: هذولا عيالي انا اللي مربيهم لكن انا من اللي مربين؟
في واحد خكري زوجوه قام الصبح قال لامه : يمه تكفين خليها تنام عندنا بكرة بعد .
فيه واحد مجنون بليستيشن:مات ابوه كتب على قبره

game over.
في واحد داخل الملعب ورافع علم اسود ليش؟؟؟؟؟؟ يشجع الحكم.

في واحد محمل في البيك أب خروف وغنمة يوم وصلوا الطريق الترابي قام الخروف يدق على الشباك ويقول لا تسرع المدام حامل
واحد عصبي وجعه ضرسه راح للدكتور وقال له اقلع كل ضروسي وخله زي الكلب لحاله
فيه واحد محشش ...مسكوه الشرطه سالوه ليش عيونك حمر؟قال:ابد شارب شاني وانا منسدح
فيه قروي ذبح عياله وهو يقول : عصافير في الجنة ولا **** في الدنيا
فيه بعير (جمل)حاجز خروفين في زاويه و يصيح عليهم من اللي قال ابو براطم
فية محششين جالسين في خيمة قالوا نبغا كبريت راح واحد منهم قال انا اجيبلكم طلع ودخل مع الباب الثاني قال شباب ماعندكم كبريتة قالو استرح تونا مرسلين واحد بيجي ونعطيكم
فيه واحد ضرب عياله؟ ليه ..؟ لقاهم مشغلين المروحة على ثلاثة وهم اثنيين........
في واحد كل يوم يروح البقاله يقولهم عندكم اسكريم بالكوسه طفش البقال منه قاله ايه عندنا قاله يعععععععععععع
مدرس علوم يشرح لمحششين،يعيش السمك في
الماء..قالوا :يعيش،يعيش،يعيش...
-زوج قال لزوجته: أبي كلمة حلوه قالت:طحينية قال أبي كلمة تهزني..قالت: مرجيحة؟؟
-سكران أبلشتة ذبانة مسكها وقطع جناحاتها وقال: دقيها رجلية يابنت ال*********!!!!
محشش وقف قدام المكيف يقول:لاتنفخ
عجوز سمعت أن الدش حرام قالت: الحمد لله70سنة وانا أتروش بسطل؟؟
سكران رجع للبيت متأخر فتحت له أخته عطاها كف وقال: ماشاء الله توك جايه؟؟
نذل صور بالفديو ابوه وهم يدفنونه وكل يوم مشغل الشريط عند أمه؟؟
نذل تزوج راح شهر العسل لحاله؟؟؟؟؟؟؟
بدوي أهدته بنت ببغاء وأتصلت عليه تسأله عن
الهديه . قالها: عادي مثل طعم الدجاج
خكري يعزي خكري قال الأول: معليش وفات الوالد قال الثاني:وش دعوه

واحد قصير...... اهله مايخلونه يدخن في البيت ؟؟؟ يخافون يحرق الفرشة

شباب يدرسون في امريكا..... مات ابو واحد منهم واحتاروا كيف يعلمونه ..... واحد منهم جلف قال : انا اعلمه .... راح للي مات ابوه ..... وقال له : متى آخر مرة شفت ابوك ؟ قال : قبل شهرين ..... قال الجلف : افلقني ان شفته مرة ثاني

أحول...... سجل في الجيش ...... حطوه في قسم القصف العشوائي
صاحب محل دخلت عنده وحده حلوه .... وكل شوي تقول له : بكم هذا حجي ... بكم هذا حجي .... اخيرا طفش منها قال : شوفي انا ماحجيت لكني اخذت عمرة .. علشان كذا تقدرين تقولي .... ياعمري
ولد يسأل ابوه .... هل الحب اعمى ؟؟؟ رد عليه ابوه .. وقال : شوف امك وانت تعرف
عجوز راحت للمستشفى مع ولدها ... كشف عليها الطبيب وقال : امك تعاني من الوحدة ... ولازم تزوجها واحد عمره خمسين ... وهم طالعين تقوله امه : شفت وشلون ياوليدي ؟؟ لكن الله يعينك ... وان كانك مالقيت واحد عمره خمسين ... شفلك اثنين من ابو خمسة وعشرين

واحد جاء الى جده لقيه يطلع في الروح .... لحقه بسكين

فيه واحد راح للشيخ يفسر له حلم وقال : انا حلمت اني لابس بدلة لونها بني فاتح وجالس في مكان فيه عشب قال الشيخ : تفسير الحلم ..... انك ثور الله في برسيمه

فيه واحد تطاقت حرمته مع الشغاله ........ حط كل وحده في بيت

اثنين في السجن محكوم عليهم اعدام ... واحد منهم حسود جدا .. في يوم الاعدام يسألوا الاول عن امنيته الاخيرة .. قال : اشوف امي . سألوا الحسود عن امنيته الاخيرة .. قال : صاحبي مايشوف امه

في بقره شافت نفسها في المرايه قالت حسافه هالعيون على هالكشه0000

فيه قروي انتهت مدة رخصته قال لبوه رخصتي قظت قال ابو والله من كثر دورانك بالشوارع

محشش مسكته دوريه 00قالوله اركب 00قال لاوالله البيت

قديم 5/12/2010, 11:11 PM   رقم المشاركة : ( 45 )
كريم ستالايت
مـهـند س مـحـتـرف

الملف الشخصي
الجنـس :
الدولـة :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم ستالايت غير متصل

المدرس طلب من التلاميذ كتابة
موضوع عن مباراة شافوها في كرة القدم
كل التلاميذ مشغولين بالكتابة
إلا عوضين الصغيَركتب
بسبب الامطار تأجلت المباراة

بدوي راح لبنان وشاف بنت سأل صاحبه: هاي بنت؟ قال: نعم، قال: بالله عليك هاي بنت؟ قال صاحبه: والله بنت
قال البدوي: الله يخرب بيته عمي شكله مجوزني واحد من اولاده

نكت ادرنية
مرة واحد اردني بحكي لأبو أعطيني خمس قروش قاله ابوه شو اربع قروش شو بدك بثلاث قروش معاي قرشين توخذ قرش

مرة واحد بطلب من امه شيكل حكتله امه تاييجي ابوك الحمار
بعد شوي شاف مجموعة **** في الشارع فحكى ماما ماما اجا ابوي ومعاه اعمامي

نكت اغبياء
في واحد غبي مايدري ليش عايش قالا ابوه الذكي العبقري انتا لازم تعيش وهذا اهم شي بالعيشة والحياة للانسان انا يعيش بعدين ابوه مات لما كبر الغبي سأل ربعا ليش تدرسون وتتعبون حالكم قالولا ربعا الاذكيا عشان نعيش وناخذ معاش فاستغرب الغبي وخاف يدرس ويأخذ معاش سألوه ربعا شفيك ما تدرس وخايف من المعاش شان يقولهم الغبي اللي يدرس يت...عب ولما يكبر يموت وهذي خطوات الموت اول شي الدراسة الي اهي التعب وكل سنة اتعب زيادة لما ادش الجامعة واتعب زياده لما اخذ المعاش اموت لان الغبي فهم كلمة معاش يعني ما عاش يعني اللي عندا معاش يعني ميت وهذا تفكير الغبي هههههههههههه يالله بس على التفكير ^ ^

الدراسة مجال تعيس....يخلي الحورية ابليس....هم ودرجات وتنقيص....واكبر فرصة للتخسيس

عصبي بعت كروت عرسه ، كتب :
الزفت اللي جاي ما يتأخر ، واللي مو جاي بالناقص منو، والمساخيط الصغار خليهم مقبورين