قديم 8/5/2010, 03:15 PM   رقم المشاركة : ( 5 )
احمد سمير
نـجـم الـنجوم الـمـميز بـالـمهندسين الـعرب

الملف الشخصي
العمـر :
الجنـس :
الدولـة :
آخر تواجـد : ()
قوة الترشيـح : احمد سمير فعلا رائعاحمد سمير فعلا رائعاحمد سمير فعلا رائعاحمد سمير فعلا رائعاحمد سمير فعلا رائعاحمد سمير فعلا رائعاحمد سمير فعلا رائعاحمد سمير فعلا رائعاحمد سمير فعلا رائعاحمد سمير فعلا رائعاحمد سمير فعلا رائع

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

احمد سمير غير متصل

افتراضي رد: الى كل من يهمه الامر بتحويل الدنجل للثلاث ريسيفرات

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ياسر عرفة 2000 مشاهدة المشاركة
بتحويل الدنجل للثلاث ريسيفرات البراكلبس والهيروشيما والمينى اتضح الاتى انا حولت كذا رسيفر وبكذا طريقة لان كل الاساتذة لهم فى المثبتات كل واحد بطريقة وبعد التجربة اتضح ان فى رسيفرات بتعمل نفس الطريقة وبيتنجح وفى رسيفرات بتعمل نفس الطريقة وتفشل فنعرف من ذلك ان الطرق كلها مظبوطة ولكن العيب فى الرسيفر يأما فى الكرستالة يأما فى الايسيه ألى فى التيونر وانا شخصيا اميل الى الكرستالة فمن الممكن ان يكون فى رقم معين يبدأ قبل ال 27000 فيه ألى بيبدا بحرف s وفيه غير كدا فياريت نتابع مع بعض كل الاراء فى هذه المشاركة لكى نخرج بحل مؤكد ان الواحد لما يجى يحول اى رسيفر من الثلاثة يحوله من اول مرة من غير تعب يعنى بالعربى كدا وهو مغمض
وملحوظة التحويل كله سهل ما عدا السوفت الاخير يعن انا حولت وظهرت قائمة الدونجل وغيرت بريموت النايل بوكس من التوين الى الميكرو وبرده مفتحش يعنى السر فى السوفت فياريت نوصل لحل ان اول ما نحمل السوفت الاخير يحمل معنا من اول مرة مع اى طريقة تحويل وانا مستنى اراءكم وتجاربكم والله الموفق

نعم أخى ياسر

التعديل ممكن للمنى والكيوماكس 999

الاسود فرجن1و2 الجديد

شكرا لك يا اخى وبارك الله فيك