المهندسين العرب

المهندسين العرب (http://www.mohandsen.net/vb/index.php)
-   ترومان و أشباهه (http://www.mohandsen.net/vb/forumdisplay.php?f=692)
-   -   هام جدا الان وعوده من جديد الان سيرفر anacondaserver على جميع اجهازه التورمان (http://www.mohandsen.net/vb/showthread.php?t=655130)

محمود سيد دياب 13/3/2014 06:47 PM

هام جدا الان وعوده من جديد الان سيرفر anacondaserver على جميع اجهازه التورمان

طريقة تفعيل السيرفر خطوتين :- .... اضغط i ثم الازرق ستظهر قائمة السيرفرات .

اضغط الزر الابيض ثم اختار anacondaserverثم اكتب الكود 9999سيقوم الجهاز بعمل ريستارت ومبروك عليكم القنوات الباقه الهنديه وايضا osn sport 4تعملان

م/ محمد سمير 13/3/2014 06:51 PM

رد: هام جدا الان وعوده من جديد الان سيرفر anacondaserver على جميع اجهازه التورمان

مشكور ياغالي وسيتم التجربه

محمود سيد دياب 13/3/2014 06:59 PM

رد: هام جدا الان وعوده من جديد الان سيرفر anacondaserver على جميع اجهازه التورمان

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م/ محمد سمير (المشاركة 4233178)
مشكور ياغالي وسيتم التجربه

شكرا لمرور حضرتك وانا فى انتظار التاكيد

fasakolla 13/3/2014 07:17 PM

كالعادة :
جهازي 9090b option 0a090300
السوفت آخر واحد : 1.6.13
فعلت عليه سيرفر الترومان وال xcamd
أما أناكوندا بلا جدوى
المفروض إنه يعمل على جميع الأجهزة ولو المشكلة فيا أنا الغلطة في إيه وأنا أتعامل مع جميع أجهزة ترومان سوفتات وفلاشات من حوالي 5 سنوات
أرجو التوضيح لي : ففوق كل ذي علم عليم

محمود سيد دياب 13/3/2014 07:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fasakolla (المشاركة 4233188)
كالعادة :
جهازي 9090b option 0a090300
السوفت آخر واحد : 1.6.13
فعلت عليه سيرفر الترومان وال xcamd
أما أناكوندا بلا جدوى
المفروض إنه يعمل على جميع الأجهزة ولو المشكلة فيا أنا الغلطة في إيه وأنا أتعامل مع جميع أجهزة ترومان سوفتات وفلاشات من حوالي 5 سنوات
أرجو التوضيح لي : ففوق كل ذي علم عليم

تابع معى اخى الغالى
اضغط i ثم الازرق ستظهر قائمة السيرفرات .

اضغط الزر الابيض ثم اختار anacondaserverثم اكتب الكود 9999سيقوم الجهاز بعمل ريستارت

fasakolla 13/3/2014 08:50 PM

عندي استفسار أخي الكريم هو ممكن ميتفعلش من أول مرة يعني أنا حاولت حوالي 3 مرات في 2 ترومان 9090b option ب2 آي دي مختلفين وأكتر من مرة بأحدث سوفت ولم يتم تفعيل أناكوندا أنا لم أفعله إلا مرة واحدة على سوفت قديم فهل بعد عدة محاولات ممكن يتفعل ؟؟؟؟؟

ابوزيادعلى 13/3/2014 09:38 PM

وانا عندى ترومان 9090w لايقبل التفعيل على اناكوندا

ابوزيادعلى 13/3/2014 09:42 PM

انا كنت مفعل اناكوندا دى لما نزل على الجهاز لمدة شهر فهل يااخى محمود علشان اتفعل قبل ذلك لا يقبل التفعيل الان ارجوا الاجابه على

رزق نجيب 14/3/2014 09:55 AM

انا جبت رسيفر ترومانhd tm wifi ومش فاهم فى اى حجي ايزي تفعيل السيرفر

محمود سيد دياب 14/3/2014 10:19 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رزق نجيب (المشاركة 4233628)
انا جبت رسيفر ترومانhd tm wifi ومش فاهم فى اى حجي ايزي تفعيل السيرفر

تابع معى اخى الغالى
اضغط i ثم الازرق ستظهر قائمة السيرفرات .

اضغط الزر الابيض ثم اختار anacondaserverثم اكتب الكود 9999سيقوم الجهاز بعمل ريستارت

رزق نجيب 14/3/2014 10:35 AM

اخى محمود هل هياثر على السيرفر المجاني انا لسه جايبة جديد ؟

محمود سيد دياب 14/3/2014 11:34 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رزق نجيب (المشاركة 4233646)
اخى محمود هل هياثر على السيرفر المجاني انا لسه جايبة جديد ؟

لا لا اخى الغالى

fasakolla 14/3/2014 04:43 PM

بص أخي محمود اللي كان غايب عن الجميع إن اللي كان مفعل سيرفر أناكوندا قبل كدة مش هيتفعل تاني هو مرة واحدة وأنا كنت مفعله قبل كدة ودا من وجهة نظري التفسير الوحيد للي بيحصل معايا ولقيت تأكيد في بعض المنتديات على كدة ألف شكر ليك وآسف إذا حصل سوء تفاهم ودايما كبييييييييييييييييييييييير

رزق نجيب 15/3/2014 03:40 PM

اخى محمود قمت بكل الاعددات زي ما حضرتك شرحت بالظبط ولم يتم التفعيل

ابوزيادعلى 15/3/2014 10:56 PM

يااخوانى ملف البلجن دة للريسفر ترومان برايمر1 ولا ينفع لالاجهزة الترومان الاخرى ودة السبب فى عدم التفعيل

الساعة الآن 10:38 AM