المهندسين العرب

المهندسين العرب (http://www.mohandsen.net/vb/index.php)
-   أجهزه الكيوماكس المحوله للدنجل (http://www.mohandsen.net/vb/forumdisplay.php?f=680)
-   -   الى كل من يهمه الامر بتحويل الدنجل للثلاث ريسيفرات (http://www.mohandsen.net/vb/showthread.php?t=393921)

ياسر عرفة 2000 8/5/2010 06:43 AM

الى كل من يهمه الامر بتحويل الدنجل للثلاث ريسيفرات

بتحويل الدنجل للثلاث ريسيفرات البراكلبس والهيروشيما والمينى اتضح الاتى انا حولت كذا رسيفر وبكذا طريقة لان كل الاساتذة لهم فى المثبتات كل واحد بطريقة وبعد التجربة اتضح ان فى رسيفرات بتعمل نفس الطريقة وبيتنجح وفى رسيفرات بتعمل نفس الطريقة وتفشل فنعرف من ذلك ان الطرق كلها مظبوطة ولكن العيب فى الرسيفر يأما فى الكرستالة يأما فى الايسيه ألى فى التيونر وانا شخصيا اميل الى الكرستالة فمن الممكن ان يكون فى رقم معين يبدأ قبل ال 27000 فيه ألى بيبدا بحرف s وفيه غير كدا فياريت نتابع مع بعض كل الاراء فى هذه المشاركة لكى نخرج بحل مؤكد ان الواحد لما يجى يحول اى رسيفر من الثلاثة يحوله من اول مرة من غير تعب يعنى بالعربى كدا وهو مغمض
وملحوظة التحويل كله سهل ما عدا السوفت الاخير يعن انا حولت وظهرت قائمة الدونجل وغيرت بريموت النايل بوكس من التوين الى الميكرو وبرده مفتحش يعنى السر فى السوفت فياريت نوصل لحل ان اول ما نحمل السوفت الاخير يحمل معنا من اول مرة مع اى طريقة تحويل وانا مستنى اراءكم وتجاربكم والله الموفق

محمد فؤاد 8/5/2010 06:52 AM

رد: الى كل من يهمه الامر بتحويل الدنجل للثلاث ريسيفرات

منقول لقسمه

زكريا شوشة 8/5/2010 07:01 AM

اخى ياسر
صباح الفل
ادخل هنا اخى
وشوف كلام الاستاز احمد سمير
http://www.mohandsen.com/vb/showthread.php?t=393791

زكريا شوشة 8/5/2010 07:50 AM

وصلت لحد فين اخى العزيز ياسر

احمد سمير 8/5/2010 03:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ياسر عرفة 2000 (المشاركة 2818601)
بتحويل الدنجل للثلاث ريسيفرات البراكلبس والهيروشيما والمينى اتضح الاتى انا حولت كذا رسيفر وبكذا طريقة لان كل الاساتذة لهم فى المثبتات كل واحد بطريقة وبعد التجربة اتضح ان فى رسيفرات بتعمل نفس الطريقة وبيتنجح وفى رسيفرات بتعمل نفس الطريقة وتفشل فنعرف من ذلك ان الطرق كلها مظبوطة ولكن العيب فى الرسيفر يأما فى الكرستالة يأما فى الايسيه ألى فى التيونر وانا شخصيا اميل الى الكرستالة فمن الممكن ان يكون فى رقم معين يبدأ قبل ال 27000 فيه ألى بيبدا بحرف s وفيه غير كدا فياريت نتابع مع بعض كل الاراء فى هذه المشاركة لكى نخرج بحل مؤكد ان الواحد لما يجى يحول اى رسيفر من الثلاثة يحوله من اول مرة من غير تعب يعنى بالعربى كدا وهو مغمض
وملحوظة التحويل كله سهل ما عدا السوفت الاخير يعن انا حولت وظهرت قائمة الدونجل وغيرت بريموت النايل بوكس من التوين الى الميكرو وبرده مفتحش يعنى السر فى السوفت فياريت نوصل لحل ان اول ما نحمل السوفت الاخير يحمل معنا من اول مرة مع اى طريقة تحويل وانا مستنى اراءكم وتجاربكم والله الموفق

نعم أخى ياسر

التعديل ممكن للمنى والكيوماكس 999

الاسود فرجن1و2 الجديد

شكرا لك يا اخى وبارك الله فيك

ياسر عرفة 2000 8/5/2010 05:52 PM

تعبينك معانا على طول يا كبير لحد ما الواحد مكسوف بقى كل مرة يقول متشكرين وخلاص انت تستحق اكثر من هذا بكثير فلك كل التقدير

ياسر عرفة 2000 8/5/2010 05:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زكريا شوشة (المشاركة 2818631)
وصلت لحد فين اخى العزيز ياسر

ازيك يا استاذى والله العظيم وحشنى

معلشى انا مردتشى عليك على طول كان فى ايدى شوية شغل

ومبروك يا استاذى علينا احنا اشرافك وانت تستحقك اكثر من هذا فعلا

سليمان فرح 9/5/2010 04:18 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ياسر عرفة 2000 (المشاركة 2820157)
تعبينك معانا على طول يا كبير لحد ما الواحد مكسوف بقى كل مرة يقول متشكرين وخلاص انت تستحق اكثر من هذا بكثير فلك كل التقدير

ولا يهمك ياعم ياسر احنا تحت امرك وسلملى على ابو عمر

ياسر عرفة 2000 9/5/2010 04:36 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سليمان فرح (المشاركة 2821651)

ولا يهمك ياعم ياسر احنا تحت امرك وسلملى على ابو عمر

اهلا وسهلا اخى سليمان والسلام واصل لابو عمر ان شاء الله

محمد الصياد 9/5/2010 04:42 AM

والله كلامك صحيح اخى ياسر المفروض فعلا نتفق جميعا على حل جذرى او الحل النهائى لهذا الموضوع اين تكون المشكلة فعلا واين السبب الرئيسى لحلها والافادة للجميع وشكرا اخى على المرور الطيب

ياسر عرفة 2000 9/5/2010 06:26 PM

شكرا انت على مرورك اخى محمد

الساعة الآن 12:33 PM