المهندسين العرب

المهندسين العرب (http://www.mohandsen.net/vb/index.php)
-   منتدي الفضائي العام (http://www.mohandsen.net/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   الى كل فنى تركيب دش يتفضل بالدخول حاجه مهمه احنا غيبن عنها (http://www.mohandsen.net/vb/showthread.php?t=113681)

محمد عبد اللطيف 19/9/2008 01:24 AM

رد: الى كل فنى تركيب دش يتفضل بالدخول حاجه مهمه احنا غيبن عنها

مشكوررررررررررررر يا غالى

ياسرالنوبى 19/9/2008 04:41 AM

والله كلامك عين العقل نحن عندنا ناس بتمشى باى حاجه علشان كده اتجهنا الى عمل اخر لكن فى نفس المجال

naserhasan 21/9/2008 01:14 AM

طبعا هذا الموضوع مهم لو كان فيه نقابه اورابطة تقوم باصدار كرنيه عضويه بعد اجتياز اختبار عملى ولكن هيكون صعب وبالنسبة للتركيب اصبح شيء سهل وخصوصا لما يكون نايل سات اما المتحرك بيحتاج فنى ماهر وانا اعرف ناس بتركب ب10 جنيه والله وهما دول اللى خلونا ورى وبعدين رخص الاسعار بلنسبة للاجهزة ده مشكلة انا عن نفسى قبل مبركب اتفق اتفاق يتناسب مع الشغل لانها بتحتاج مجهود ولا يقل اتفاقى عن 40 جنيه للنايل 70 جنيه للمتحركومش كل الزباين بتركب متحرك فى هذه الاياموالزبون لايعرف حتى يشغل الريسيفر وكتير من الناس بتعتبة زى الاريال

naserhasan 21/9/2008 01:17 AM

وياريت نكون يد واحده فى هذا الموضوع لان الفنى الصح اصبح لا يعمل لان سعرة عالى والزبون بيدور على واحد رخيص يركب واهو شغلانة والسلام والله العظيم انا بعرف واحد مبيض محارة بيركب دشاش حاجة غريبة وب10 جنيه ومشى حالك ومبيعرفش يقرا عربى حتى دى مش مهزلة

أبو بلال الشيمى 21/9/2008 07:28 PM

انا اوْيدك فى الراى ولكن كثر من يعمل بهذا المجال من السادة الهواة وده اللى مضيع حق المهنة وربنا يستر والسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

صفوت خلف 22/9/2008 01:10 AM

انامعاك فى هذا انا بعمل كده لدرجه الناس بتقولى سعرك غالى ...........برافو على الفكرة شكراااااااااا

yassar_55 23/9/2008 12:02 AM

ان معلك بحد والله

ديموس باشا 6/10/2008 01:40 AM

انا اوْيدك فى الراى ولكن كثر من يعمل بهذا المجال من السادة الهواة وده اللى مضيع حق المهنة وربنا يستر

محمدعيسى4 6/10/2008 03:37 AM

نحن نؤيدك فى هذا الرئى
ومشكوررررررررررررررر

abogomha 6/10/2008 01:59 PM

الكلام ده صحيح وياريت نعمل بيه المهم النتيجه وفيه ناس كتير جربت الرخيص وخسرت اكتر والغالى ثمنه فيه

waled2006 6/10/2008 04:32 PM

مشكوووووووووووووووووووووووور

g_g_g16 7/10/2008 11:01 AM

سافروا خارج مصر انا بشتغل في نفس المهنه والحمد لله اجري عالي وده كفيل بان عملي احسن من الموجدين وده بكده بكون شغال كتير

الحلو2 7/10/2008 11:12 AM

المشكلة الكل بقى فنى

القفاص 8/10/2008 10:12 PM

كلنا معاك والله معاك حق

الشرقاوى اتش 8/10/2008 10:24 PM

على فكرة انا فنى تركيب واعانى من هذة المشكلة
والمشكلة تكمن فى ان بعض الاشخاص الذين ليس لهم علاقة بفن التركيب هم الذين فعلوا هذا بالاسعار وذلك حتى يتمكن من عمل شغل كتير وانا ياما رحت على مشاكل تركيب مثل هذا المهم عندة انة يركب وخلاص ,, وانا طبعا اؤيدك فى ذلك وياريت الناس تعرف تفرق بين الفنى والاخر وربنا مع الجميع

الساعة الآن 01:02 PM