المهندسين العرب

المهندسين العرب (http://www.mohandsen.net/vb/index.php)
-   أجهزه الكيوماكس المحوله للدنجل (http://www.mohandsen.net/vb/forumdisplay.php?f=680)
-   -   هنا الابداع مع المهندسين العرب وتشغيل الاجهزة المحولة لدنجل الدفعة القديمة على ارض التميز السبق دائما لنا (http://www.mohandsen.net/vb/showthread.php?t=496833)

نادر العزب 15/5/2011 01:38 AM

رد: هنا الابداع مع المهندسين العرب وتشغيل الاجهزة المحولة لدنجل الدفعة القديمة على ارض التميز السبق دائما لنا

مشكوووووووووور اخي عمده علي الافادة ولكن لي استفسار صغير هل هي كده مفتوحة ام مغلقة ولو مغلقة افتحها ازايواكرر لك جزيل شكري

نادر العزب 15/5/2011 02:07 AM

رد: هنا الابداع مع المهندسين العرب وتشغيل الاجهزة المحولة لدنجل الدفعة القديمة على ارض التميز السبق دائما لنا

بعد ما عملت كوبري بين اخر رجل في التيونر والرجل التانية في الكرستاله عشان مكان المقاومة r8 اتهتك تم بحمد الله الغاء الشاشة السوداء وعادت شاشة الدنجل عادي ولكن لا يستجيب للريموت سواء الهيروشيما او الكيوماكس وهل الكوبري ده يجعل المقاومة r8 مغلقة ولا مفتوحة ارجو الافادة ولو مغلقة افتحها ازاي مع العلم ان الدنجل عندي باراكليبس اول ما اشتريته كان لمبة حمرا ونقطتين وبعد غلق المقاومة اصبح لمبة حمرا فقط

Omda! 15/5/2011 04:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نادر العزب (المشاركة 3470702)
مشكوووووووووور اخي عمده علي الافادة ولكن لي استفسار صغير هل هي كده مفتوحة ام مغلقة ولو مغلقة افتحها ازايواكرر لك جزيل شكري

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نادر العزب (المشاركة 3470738)
بعد ما عملت كوبري بين اخر رجل في التيونر والرجل التانية في الكرستاله عشان مكان المقاومة r8 اتهتك تم بحمد الله الغاء الشاشة السوداء وعادت شاشة الدنجل عادي ولكن لا يستجيب للريموت سواء الهيروشيما او الكيوماكس وهل الكوبري ده يجعل المقاومة r8 مغلقة ولا مفتوحة ارجو الافادة ولو مغلقة افتحها ازاي مع العلم ان الدنجل عندي باراكليبس اول ما اشتريته كان لمبة حمرا ونقطتين وبعد غلق المقاومة اصبح لمبة حمرا فقط

عند عمل كوبرى بين البن و رجل الكرستاله اصبحت المقاومة مغلقه يا غالى
و بكدا اصبح الدنجل محول لمبة حمرا فقط بعد ما اغلقت المقاومة بعمل الكوبرى

لو عايز ترجعة تانى لمبة حمرا و نفطتين فك الكوبرى اللى بين البن و رجل الكرستاله
و حمل بلودر الجى اكس الفلاشة المحصصة للاجهزة المحولة لمبة حمرا و نقتطين على
حسب نوع الريموت المتوفر لديك سواء كان ريموت كيوماكس من هناااااااا
و ريموت الهيروشيما و الفيجا من هنااااااااااا

و سيرجع معاك يا اخى لمبة حمرا و نقطتين
و اى استفسار انا تحت امرك يا غاااااالى

زكريا شوشة 15/5/2011 10:54 AM

تسلم اخى الغالى عمدة
للمتابعة الاكثر من رائعة منك حبيبى
اكثر من ممتاز
بارك الله فيك حبيبى
والدنجل يعمل الان بدون مشكلة
وطفيتة من امس الصبح
وجيت شغلتة الان شغال صاروخ والحمد لله

tetoqa 15/5/2011 11:39 AM

سؤال أخير بعد تنزيل السوفت هل ينفع تعديل اعدادت الدونجل على الدونجل المحول كيوماكس من w3-1 إلى w3-2 بريموت الكيوماكس ولا لازم يكون الريموت الذي تقوم بتعديل الاعدادات يكون هيروشيما أو فيجا ؟؟؟
أرجو الاجابة أخي الكريم مهندسنا الكبير زكريا شوشة

حسام دويدار 15/5/2011 11:49 AM

سؤال لاهل الخبره عندى دونجل هيروشيما لمبه حمرا ونقطتين وعملت اعدادت 1.7 وتم تشغيل الدونجل ولكنه بيقطع بسيط هل هذا كافى ولا لازم اعمل الاعدادت السابق ذكرها وشكرأ

زكريا شوشة 15/5/2011 11:55 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tetoqa (المشاركة 3470916)
سؤال أخير بعد تنزيل السوفت هل ينفع تعديل اعدادت الدونجل على الدونجل المحول كيوماكس من w3-1 إلى w3-2 بريموت الكيوماكس ولا لازم يكون الريموت الذي تقوم بتعديل الاعدادات يكون هيروشيما أو فيجا ؟؟؟
أرجو الاجابة أخي الكريم مهندسنا الكبير زكريا شوشة

حبيبى
لو متوفر لديك ريموت كيومكس
هتحمل للدنجل الفلاة بريموت الكيومكس
ومن ريموت اليومكس هتعدل الاعدادات

امل لو متوفر لديك ريموت هيروشيما
هتحمل للدنجل الفلاشة بريموت الهيروشيما وتعدل اعدادات الدنجل بريموت الهيروشيما

يعنى هتنزل الفلاشة حسب الريموت المتوفر لديك

Omda! 15/5/2011 12:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زكريا شوشة (المشاركة 3470892)
تسلم اخى الغالى عمدة
للمتابعة الاكثر من رائعة منك حبيبى
اكثر من ممتاز
بارك الله فيك حبيبى
والدنجل يعمل الان بدون مشكلة
وطفيتة من امس الصبح
وجيت شغلتة الان شغال صاروخ والحمد لله

الشكر كل الشكر ليك يا معالى الباشا على مجهودك
و عملك الاكثر من رائع و اسلوبك المتميز فى تقديم المعلومة
وانا ان كنت بحاول اساعد فانا بحاول ارد جزء من جمايلك يا كبير
اللى على كل عضو فى هذا المنتدى

مشكووووووووور يا باشا و الى الامام دائما

tetoqa 15/5/2011 12:24 PM

شكرا جزيلا لك اخي الكريم استاذ / عمده و استاذنا الكبير / زكريا شوشة ... وجزاكم الله كل خير

samysayeed 15/5/2011 03:11 PM

هل يوجد نتيجة علشان نركب السوفت الجديد
احنا تعبناااااااااااااااااااااااااااااااااااا

Z@yEd 15/5/2011 03:46 PM

اشتغل على الاصدار 1.67

بس فصل تانى بعد 1/4 ساعه

جورج تادرس 15/5/2011 04:03 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samysayeed (المشاركة 3471116)
هل يوجد نتيجة علشان نركب السوفت الجديد
احنا تعبناااااااااااااااااااااااااااااااااااا

شغال تمام اخى
بس تابع تعليمات الاستاذ زكريا بالنسبة للتشغيل

جورج تادرس 15/5/2011 04:04 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة z@yed (المشاركة 3471194)
اشتغل على الاصدار 1.67

بس فصل تانى بعد 1/4 ساعه

يعمل امامى زى الفل بدون تقطيع

المشكله عندك

محمدعيسى4 15/5/2011 05:55 PM

شكرا لك اخى زكريا منتظرين ابداعاتك

Omda! 15/5/2011 06:15 PM

مشكوووووووور استاذ جورج تادرس على مرورك الكريم

الساعة الآن 06:23 PM