المهندسين العرب

المهندسين العرب (http://www.mohandsen.net/vb/index.php)
-   منتدي الفضائي العام (http://www.mohandsen.net/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   الى كل فنى تركيب دش يتفضل بالدخول حاجه مهمه احنا غيبن عنها (http://www.mohandsen.net/vb/showthread.php?t=113681)

غالى صبحى 5/3/2009 03:11 PM

رد: الى كل فنى تركيب دش يتفضل بالدخول حاجه مهمه احنا غيبن عنها

كلام جميل انا مثلا مش فنى بس بحب اخدم غيرى و عارف ان الاجر ضعيف لكن يا جماعة هنبقا احنا والغلا على الناس وبعدين الاخ الى كتب انة عايز يعلى الاجر لو سمحت تقولى وجودك بلمنتدى عشان تفيد الناس صح ولا حضرتك بتفيد الفنين بس ان بتفيد اى حد بمشاركاتك وبتقدمها كمان بدون مقابل يبقى دلوقتى بتتكلم على الاجر اسف جدا بس المنتدى والاساتذة الى زى حضرتك هما الى علمو الناس ازاى تركب دش وتعمل سوفت وكل حاجة يبقى عايزهم يجيبو فنى لية
اسف ان كنت بتكلم بطريقة عفوية شوية مع احترامى وتقديرىللاستاذ العزيز

ابو امير2 5/3/2009 07:21 PM

يا ريت لانى احنا كرهنا التركيب بسبب الاجر :clep998:

sat_abdel 5/3/2009 08:38 PM

معاك حق يا أستاد

:mohndsen2:mohndsen2:mohndsen2

مصطفي عام 5/3/2009 08:56 PM

كلنا معاك والله معاك حق ههههههههه

عمروناصر 3/5/2009 10:48 AM

< بسم الله الرحمن الرحيم > أولا غلاء الاسعار والبطالة هى العامل الاساسي فهذا الموضوع
فأذا قمنا برفع أسعار التركيب فالناس سوف يذهبون إلى من هو أقل فى السعر وهم الهواة أذا الحل
أن نقلل السعر قليل حتى يرا الناس الشغل وبعد ذلك أفعل ماتشاء أو ( ربى زبون ) وبعدين أكل العيش مر

ابوشهد وكريم 4/5/2009 09:42 PM

نحن نؤيدك فى هذا الرئى

احمد الحوشى 5/5/2009 12:31 AM

كلام مظبوط جداا وياريت الكل يعمل كده

محمدعيسى4 5/5/2009 09:53 AM

نحن نؤيدك فى هذا الرئى

alskr alarby 5/5/2009 04:02 PM

شكراااااااااااااااااااااااااااااا

محمدشاهين 6/5/2009 11:18 AM

يا جماعه المشكله انه فى اى مجال اصبح فيه دخلاء واى دخيل على فى هذا المجال يفرح بتركيب الطبق ولو بدون اتعاب زى الناس اللى بتحب تخدم وخلاص وخصوصا تركيب النايل سات لانه سهل وانا بركب السيستم ال 180 فقط ومازلت بركبه ب 150 جنيه

شعبان2 6/5/2009 12:01 PM

مرحبااااا والله الواحد الله معا والواحد يعزر صاحب الدش شوفو كيف وضعوا وعلى قد وضعو اا عاملو

والله بيرزق من يشاء برزقه

وشكرااااااااااااا

ahmedgasr 6/5/2009 12:32 PM

اسف لاستاذى الكريم انا مش فنى دش ولكن بركب الطبق بتاعى ومش محتاج فنى دش خالص يبقى ده مش حيضرنى

ahmedmmd 7/5/2009 05:43 AM

بسم الله الرحمن الرحيم
اشكرك اخى الكريم على هذا الموضوع المهم
فعلا والله فنى التركيب المحترف بيتعب جدا فى عمل شغلة صح اما الهواه فا موش فرقه معاة اى اشارة وايى صورة واى تركيب اى كلام
والله عن رائى منذ نزول الاطباق 120 سم وهية العملية باظط ولما نزل الاطباق الصغيرة 50 - 60 -70 - 90 -100 والعملية خربت وكمان الصين رخص الجهاز خله اللى موش بيفهم حاجة يتعلم فيها ويقول ماهوا كلة على بعضة بكام وكما التجار الدخلاء عشان يبيع اكتر بيجيب اى واحد هاوى يركب مع البيعة ويدارى عيوب المكونات وعلى راى المثل مصلحة للمحل وشوف زمان كان فنى التركيب كان اللى بيركب دش بيحسس علية انا اتعاملت فى التركيبات منذ بداية الدش وكان انالوج معفن واجرى كان لا يقل عن 300 جنية شوف دلوقتى 30 جنية هههههههههههههههه
وربنا يستر فى الايام اللى جاية كمان بكرة الهواة يدخلوا كمان فى الشيرنج والايبى زى مادخلوا فى السوفت ويير ابو 5 جنية ويمكن اقل وممكن ببلاش والله الواحد قرف ومعتش فية كلام الواحد يقولة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

gerges22 14/5/2009 06:57 PM

مشكووووووووووووووووووووووووووو مشكوووووومشكووووووووووووووووووووووووووو ووووووووووووووووووووو

k.juda 14/5/2009 07:07 PM

ولله يا اخوان عم فكر ترك هي المصلحه بسبب الاجر الهابط في سوريا
رغم اني احمل شهاده تخص هذا المجال واني محترف حيث الحمد لله لا يعجز شي عني
بس شو بدنا نسوي هي الحياه

الساعة الآن 02:43 AM